Elindult a Google Fred algoritmus, feje tetejére állt a találati lista!

0
673
Google Fred algoritmus - Feje tetejére állt a találati lista!
Google Fred algoritmus - Feje tetejére állt a találati lista!

Nagyon úgy tűnik, hogy a Google egy nagyobb algoritmusfrissítést hajtott végre. A szakma és Gary Illés Fred névvel illeti az új algoritmus, amely meglepő változásokat okozott.

Március 9-14 között történt a nagymértékű változás, amely mondhatni megrázta a SEO szakmát. A különféle szakmai fórumokon is nagy visszhangot keltett a dolog, de a szakértők is egyértelműen a változásról számoltak be. Sőt az algoritmusfigyelő eszközök is kilengtek. Nem is volt kérdés, hogy valami történt a Google háza táján.

Google Fred algoritmus 2017. március 9-14.
Google Fred algoritmus 2017. március 9-14.

Természetesen John Mueller és Gary Illés is reagált a dologra, azonban mindösszesen csak a szokásos sablonos válasszal szolgáltak. Mueller annyit mondott, hogy természetes, hogy mindennap hajtanak végre különböző változtatásokat. Gary Illés pedig hasonlóan reagált. Úgy fogalmazott, hogy napi szinten átlagban három változást hajtanak végre, így jó esély van rá, hogy az említett időszakban is előfordult hasonló.

Aztán Gary Illés egy későbbi posztban megjegyezte, hogy a jövőben minden frissítést Fred-nek fog nevezni. Ezzel pedig a mostani nagyobb algoritmusfrissítés rögvest a Fred nevet kapta.

Első blikkre úgy tűnt, hogy egy linkalapú algoritmusfrissítésről van szó. Több szakértő is erre utaló jeleket vélt felfedezni, a Serroundtable és a Black Hat fórumokon is ezzel találkozhattunk. A változások pedig a hazai oldalakat is érintették. A változásokat pedig több megbízható eszköz is észlelte. Így akár az ausztrál Algoroo is kiugró értékeket mutatott. Valamint a Mozcast is hasonlóan reagált, az AccuRanker-rel egyetemben.

Az ite.hu is változásokról számolt be. Az oldalon több oldal adataival is alátámasztják ezt. Egyrészt egy hazai PR cikkes, prémium linkekkel építkező webáruház esetében is érzékelhető volt a dolog. Aztán hoztak egy saját SEO projektet is, melyben egy újraregisztrált domain-t használnak nagyon erős tartalommal és természetes linképítési módszerrel. Valamint egy másik saját projekt is előkerül, hasonlóan természetes linképítési módszerrel, de közepes tartalommal.

Elsőre tehát úgy tűnt, hogy linkalapú algoritmusfrissítésről van szó. Pár nappal később azonban a szakértők véleménye már sokkal árnyaltabb volt.

Barry Schwartz elemzése arról számolt be, hogy a változás elsősorban az Adsense reklámokkal teletömött oldalakat érintette, leginkább azokat az oldalakat, amelyek emellett gyenge tartalommal rendelkeznek.

A fórumokon azonban akadtak, akik cáfolták azt, hogy ilyen jellegű változás történt volna. Bár Glenn Gabe, az egyik legnevesebb algoritmus szakértő úgy gondolja, hogy Schwartz észrevételében lehet valami, de ez csak az egyik eleme lehet a Fred algoritmusnak. Ergo a mostani változás sokkal összetettebb lehetett annál, mint az a szakma elsőre gondolta.

Benne van a pakliban, hogy a Google párhuzamosan több frissítést is indított, ezért keverednek a szignálok. A Google-től ez megszokott lépés, hiszen pont azért szoktak így eljárni, hogy a változásokat ne legyen egyszerű beazonosítani.

Az is lehet, hogy a mostani változás olyan tényezőket vesz figyelembe, amelybe ilyen és olyan oldalak is beleeshetnek. Teszem azt a felhasználók viselkedése is ilyen lehet.

Valamint megtörténhet az is, hogy a Google egy teljesen új dolgot készített. Esetleg valami olyan volumenű dolgot, mint annak idején a Rank Brain algoritmus esetében. Lehetséges, hogy egy teljesen új mesterséges intelligencián/gépi tanuláson alapú algoritmusról van szó.

Egy biztos, a Fred algoritmus nagy változásokat okozott. Még a Washington Post is egy írást szentelt a témának.

Illetve, ami ennél is érdekesebb. A változás például a világszerte ismert ausztrál SEO céget, a Dejan-t is érintette. A SEO keresésekre az oldal nem jelenik meg az ausztrál keresőkben. Ez elég durva, olyan, mintha a moz.com tűnt volna el a találati listákról.

A változás például a világszerte ismert ausztrál SEO céget, a Dejan-t is érintette
A változás például a világszerte ismert ausztrál SEO céget, a Dejan-t is érintette

Ott a wareable.com is, amely témájában elég gazdag tartalommal bír, rengeteg domain hivatkozik rá és igazi mérvadónak számít saját témájában. A változás az adatok szerint ezt az oldalt is büntette.

A wareable.com helyezései is zuhantak.
A wareable.com helyezései is zuhantak.

A helyzet az, hogy elég nehéz megállapítani, hogy pontosan mi is történt. Talán tényleg az a legvalószínűbb, hogy a Google valami teljesen új dolgot, valami gépi tanuláson alapú algoritmust futtatott. – Mihelyst bármiféle részlet érkezik természetesen beszámolunk róla.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here