Minőségi/Tartalmi Algoritmus-frissítés volt 2017. február 7-én

//Minőségi/Tartalmi Algoritmus-frissítés volt 2017. február 7-én
  • Minőségi/Tartalmi Algoritmus-frissítés volt 2017. február 7-én

2017. február 7-én, kedden újabb algoritmusfrissítést hajtott végre a Google. A változás a tapasztalatok szerint a magyar oldalakat is érintette.

Ahogy arról korábban beszámoltunk februárban a Google már végrehajtott egy algoritmus-módosítást. Akkor egyrészt lokálisan történtek változások, másrészt pedig a gyanú szerint a linkeket, elsősorban linkspameket, érintően is eszközöltek módosításokat.

A Google-nél viszont úgy tűnik, hogy sűrű az új év eleje, hiszen február második hetében újabb változás történt, a mostani algoritmusfrissítést pedig a hazai oldalak is megtapasztalták.

Az ite.hu arról számolt be, hogy többen is jelezték feléjük, hogy az említett frissítést követően komolyabb visszaesést tapasztaltak oldalaikon. A beszámolók szerint a visszaesés ráadásul nem is csak az aloldalakat érintette, hanem hátrasorolások történtek a domain összes kulcsszavára – más kérdés, hogy nem feltétlen egyenlő mértékben.

Szuhi Attila hozzáteszi, hogy észlelték azt is, hogy bizonyos kulcsszavak esetében a Google által kiadott url-ek is megváltoztak egyazon domain esetében. Ugyanarról az oldalról a változást követően másik aldomaint értékelt relevánsként a kereső.

Ebből arra lehet következtetni, hogy a február 7-én végrehajtott algoritmusfrissítés inkább tartalmi, illetve minőségi jellegű volt, nem pedig a linkeket érintette. Hivatalos válasz egyelőre nincs, de a tippek szerint a Google alapalgoritmusát érinthette a változás – illetve hasonló volt ahhoz, amit korábban minőségi frissítésnek nevezett a SEO szakma.

Az ite.hu példákkal is szolgál.

Említik az emag.hu oldalt. A közismert webáruház adatait vizsgálva, a SemRush értékeléseit figyelembe véve, ha kisebb mértékben is de romolhatott az oldal megjelenése a Google találati listán.

Emag oldal mozgása

Ugyanez egy hazai társasjáték webáruház esetében még szembeötlőbb.

Társasjáték webáruház mozgása

Az algoritmusfrissítésnek azonban haszonélvezői is vannak. Az egyik online marketinggel foglalkozó oldal esetébe február 7-ét követően előrelépést figyelhetünk meg. Az ite.hu saját példáját is felhozza, esetünkben például egy-két nap alatt 30%-kal nőtt az organikus forgalmuk.

Keresőoptimalizálási weboldal forgalma

Úgy tűnik, hogy a webáruházak esetében volt leginkább észrevehető a visszaesés, bár az ite.hu megfigyelései szerint ezen a téren is történtek azért pozitív változások is.

A február eleji algoritmusfrissítéseket az erre szolgáló figyelőeszközök is észrevették.

Algoroo helyezésmérése

A Mozcast is 100 pont feletti értéket ért el, míg az Algoroo a 2017-es év legmagasabb értékét regisztrálta.

About the Author:

Helló! Sipos Csaba vagyok! Tanácsadóként dolgozom a SIBA Tech!-nél. Keresőoptimalizálással foglalkozom 2006-óta. Szakterületem a WordPress optimalizálás és SEO elemzések. Ha segítségre lenne szükséged keress!

Leave A Comment