Üzleti weboldal készítés és keresőoptimalizálása lépésről-lépésre

Home/Esettanulmányok/Üzleti weboldal készítés és keresőoptimalizálása lépésről-lépésre
  • Üzleti weboldal készítés és keresőoptimalizálása lépésről-lépésre

Sokan készítenek kevés technikai alaptudással weboldalt, amelyet üzleti célokra szeretnének használni. A céges pénztermelő vagy bemutatkozó honlapoknak vannak bizonyos lépései, amiből ha kihagyunk akár egyet is a siker elmaradhat. A bejegyzésem körbeírja, milyen fontos tényezőkre kell figyelned üzleti weboldal készítés és keresőoptimalizálás esetében. A bejegyzés kizárólagosan csak a fő pontokat mutatja be, későbbiekben kitérek majd a részfeladatok bemutatására.

Piackutatás

Érdemes egy piackutatást végezni a weboldal elkészítése előtt, mert ha egy általunk kitalált célt szeretnénk megvalósítani különösebb információgyűjtés nélkül könnyen abba a hibába esünk, hogy az elkészített honlap nem termel profitot. Az üzleti honlapok célja viszont a profittermelés esetleg a cég bemutatása.

Határozd meg pontosan ki a célpiacod, nekik mi a legnagyobb problémájuk, mert ehhez kell a weboldalt összeállítani, honlap szövegét megírni. Nézd meg, hogy oldották meg a problémájukat, mely konkurens weboldalakon vásároltak és annak mi volt a folyamata így átfogóbb képet kapsz a honlapod kialakításáról.

Kutasd fel a célpiacod milyen kulcsszavakra keresve jut el a konkurens oldalakhoz.

Termékfejlesztés (Termékpiramis)

Bármilyen iparágban dolgozol, bármiről szól a honlapod, létre kell hoznod egy termékpiramist. Legyen ingyenes bevezető terméked, amelyet az kap, aki megadja az e-mail címét és erre építsd rá a többi terméked/szolgáltatásod. Idővel rendelkezni fogsz egy e-mail listával, amelyen lévő személyeknek újra értékesíthetsz. A honlap szempontjából is fontos tényező a termékpiramis, mert az oldal szerkezetét ehhez igazodóan kell kialakítani.

Domain név

Az üzleti/bemutatkozó weboldalkészítés következő fontos tényezője a Domain névválasztás. El kell dönteni a név választáskor, hogy márkát építünk, vagy a keresőoptimalizálást szeretnénk elősegíteni. Érdemes a cégnevet leregisztrálni és a termékre/szolgáltatásra utaló nevet is. A honlapunkat az előzőleg meghatározott cél figyelembevételével a megfelelő Domain névre helyezzük el a többi regisztrált nevet 301-es paranccsal a honlapra irányítjuk.

Márkaépítésre példa: Honlapot az oncegneve.hu Domainra helyezzük és az ontevekenysege.hu nevet ráirányítjuk a honlapra.

Keresőoptimalizálás szempont: Honlapot a fő tevékenységére utaló ontevekenysége.hu névre helyezzük az oncegneve.hu kerül átirányításra.

Fontos tényező keresőoptimalizálás szempontból www. előtag is külön honlapnak számít, ne jelenjen meg a weboldal 2 Domain név alatt, mint például www.ontevekenysege.hu és ontevekenysege.hu. Döntsük el, hogyan szeretnénk a honlapot megjeleníteni és csak az egyiket használjuk a másikat az előzőekben javasolt paranccsal irányítsuk a másikra.

Továbbiakban vásároljuk meg a cégnév esetleg a tevékenységi név ékezetes változatait is így a konkurencia nem tud lecsapni rá.

Ne válasszunk olyan nevet, ami nehezen megjegyezhető illetve hosszú valamit máshogy írjuk, mint ejtjük. Az előző esetekben nagy az elgépelés veszélye így más honlapra jutnak, akik a mi oldalunkat keresik.

Tárhely

Üzleti weboldal esetében ne használjuk ingyenes tárhely szolgáltatót, a céget minősíti, ha havi szinten nem vagy hajlandó 2-3.000 Ft-ot szánni egy stabil mindig elérhető tárhelyre. 2012-óta a piacon elkezdtek szaporodni az SSD alapú tárhelyek, amelyek akár 10-20x is gyorsabbak a régi rendszereknél. Ha tehetjük, már a kezdetekkor helyezzük a honlapunkat SSD alapú tárhelyre, mert a honlap költöztetéssel későbbiekben csak gondot veszünk a nyakunkba.

Ellenőrizzük le a technikai paramétereket a tárhelynél, az alapkövetelményeknek megfelel-e. Általában az SSD tárhelyek már ügyelnek az ilyen kínos részletekre és megfelelnek a legújabb követelményeknek.

Tárhely vásárlás után szerezzük be az alábbi adatokat vagy hozzuk létre magunk.

  • FTP kapcsolat (itt tudjuk a szerverre felmásolni a weboldalunkat)
  • MSQL adatbázis (honlap telepítéskor szükség van a kapcsolódási adatokra, többek között itt tárolódik a honlapunk szövegezése is)
  • E-mail cím (Domain nevünk alapján létrehozott üzleti E-mail, például: info@oncege.hu)

Weboldal készítés

El kell döntenünk mennyi pénzt szánunk a weboldal elkészítésére. Komolyabb honlapok esetében le is programoztathatjuk szakemberekkel, de akár ingyenes portálmotorral is készíthetünk nagy tudású céges weboldalt.

Hosszú évek óta bizonyított a WordPress portál ezt tudom én is javasolni, ha más cég végzi a telepítést és beállítást abban az esetben is 20-30.000 Ft-os költséggel kész egy profi üzleti weboldal.

Újra vissza kell térni a 2012 óta bevezetett keresőoptimalizálás szabályokra. Ügyeljünk arra, hogy ne legyen a weboldal forráskódjában hiba. A Google kereső már figyelemmel kíséri ezt és hatással van a rangsorolási eredményekre is.

Weboldalunk fő oldalait úgy alakítsuk ki, hogy lehetőleg legyen hírlevél, ingyenes tananyag feliratkozási lehetőség. Külön oldalakra helyezzük a szerzői jogi illetve ASZF oldalakat. Külön oldalt kapjon a kapcsolat ahol üzenetküldési lehetőséget is biztosítunk a céginformációk feltüntetése mellett.

Újra keresőoptimalizálás szabály, vezessünk blogot a saját weboldalunkhoz illeszkedően. A saját szakmájáról mindenki tud havi 1-4 bejegyzést írni, vagy többet. A keresők elejére azok a honlapok tudnak feljutni akik folyamatosan minőségi tartalmat szolgáltatnak. Blog vezetése kötelező!

Webergonómia

Úgy alakítsuk ki a weboldalt, hogy ha a látogató bármilyen célt el akar érni maximum 3 kattintásból meg tudja valósítani. Amennyiben ezt nem oldjuk meg nagy eséllyel a látogató bezárja az oldalunkat. Az ilyen távozó látogatókat(lepattanó látogató) már figyeli a Google. Nagyszámú lepattanó látogató esetén a Google helyezésünket is ronthatja a kereső.

Menük mindig ugyanott jelenjenek meg, fő menüpontok a fejlécben a folyamatosan változó blog bejegyzés, hozzászólások menüpontok az oldalsávban. Láblécben helyet kaphat az Általános Szerződési Feltételek illetve a Szerzői Jogi oldal. A lábléc tartalmazhatja még a keresőoptimalizálás szempontból fontos webhely térképet és a hírcsatorna elérését is.

A szövegek jól olvashatóan lehetőleg világos háttéren sötét betűtípussal legyenek írva, ne használjuk rejtett szövegeket, mert ezért a Google büntet.

Használjuk tagolást a szövegben (h1-től h6-ig). Keresőoptimalizálás szempontból is fontos a tagolás illetve az olvashatóság miatt is.

Keresőoptimalizálás 1. részfeladat

Határozzuk meg első lépésként a célcsoportunk és termékünk/szolgáltatásunk legfontosabb kulcsszavait, amire sokan keresnek. A weboldalunk minden oldalához társítsunk 1db maximum 2db kulcsszót, amelyik illik a tevékenységünkre és oldal tartalmára. Írjuk meg a kulcsszavak és a weboldal céljainak megfelelően az oldal szövegét és töltsük fel a honlapra.

Ne másoljunk más honlapokról szöveget, mert ez keresőoptimalizálás szempontból büntetést von maga után. Mindig legyen célja a honlap egyes oldalainak és azt szem előtt tartva a kulcsszavakat használva írjunk szöveget.

Érdemes még ebben a fázisba a keresőrobotok tiltása, amint a végleges javított, tesztelt szöveg kerül a weboldalra, csak akkor engedélyezzük.

Tesztelés

Google AdWords fizetett hirdetéssel teszteljük le a kulcsszavainkat. 10.000-20.000Ft értékű összeg már pontos eredményeket tud adni. Igaz hogy ez a részfeladat pénzbe kerül, de érdemes megcsinálni, mert így később nem érnek kellemetlen meglepetések. Nem esik az meg, hogy a honlap a Google első helyén van, de nincs látogató.

Amint kész a weboldalunk szerkezete, fő oldala és kitöltöttük értékesítési szövegekkel, teszteljük le ismerősök által is. Kérjük meg ismerőseinket különféle feladatokra, mint például iratkozzon fel hírlevélre, rendeljen meg egy terméket. Ne segítsünk nekik, csak figyeljük az egérmozgást. Amennyiben nem tudják megoldani a kérésünket, vagy nem találnak menüpontokat, módosítsuk a weboldalt. A nagyobb hibák könnyen kiszűrhetők az oldalon így. Ne hallgassunk a tanácsaikra, az ismerősök mindig pozitívan fogják bírálni a honlapot és nem reális javaslatokat mondanak.

A nagyobb hibák kijavítása után teszteljük idegenekkel újra a honlapot az előző példa alapján, itt már figyelhetünk a véleményekre. Újra javítsuk az új tapasztalatok alapján a szöveget és honlap felépítést is.

Keresőoptimalizálás 2. részfeladat

Érdemes a tesztelések és javítások után egy honlap felépítés elemzést készíteni – tanácsadás alatt mi is elkészíthetjük, hogy a még szemünk előtt rejtve maradó hibákat is kijavítsuk. Ilyen hibák általában, hogy ne legyen oldalaként 100db linknél több, ez gyengíti az oldalt illetve a kereső is büntet érte.

A Google azt mondja, a weboldal egy oldala csak egy dologról szólhat. Ezt úgy határozza meg, hogy megnézi a Title és Description Tag-et és ha duplikátumot észlel kisebb-nagyobb büntetést kaphatunk érte. Ezeket a duplikátumokat létrehozhatják a honlapok is a tudtunkon kívül. A honlap felépítés elemzéssel ezeket fel lehet ismerni és javítani így nem kap a honlap érte büntetést.

Következő keresőoptimalizálás folyamat a weboldal szöveges részének a kiválasztott kulcsszavakra való optimális beállítása. Erre van egy nagyon jó átfogó honlap optimalizálás elemzés, amely pontos utasításokat ad mit hogyan kell kitölteni – tanácsadás alkalmával ezt is megcsináljuk, hova mennyi szót írjunk, mennyi legyen benne a kulcsszó, illetve hol helyezkedjen el.

Weboldal keresőoptimalizálás elemzés minta

Weboldal keresőoptimalizálás elemzés minta

Nagyon fontos a szövegezés pontos beállítása, mert ha kevés kulcsszót használunk, akkor a kereső azt mondja nem elég optimális arra a kifejezésre a weboldal, ha sokat akkor meg azt mondja túloptimalizált, kulcsszóhalmozás van.

Javítsuk ki a két említett elemzés alapján a felmerülő hibákat és utána engedélyezzük a keresőnek, hogy indexelje oldalunkat, amit a folyamat elején letiltottunk.

Google AdWords hirdetés

Mivel a keresőoptimalizálás hosszú időigényes feladat ezért érdemes még a honlap indulásakor fizetett Google hirdetéseket használni. A keresőoptimalizálásnál kiválasztott kulcsszavainkra indítsunk el AdWords hirdetést, így a releváns látogatók mozgását tudjuk már a keresőoptimalizálás kezdetén tesztelni.

Amennyiben kevés a konverzió a weboldal oldalain, nem lépnek tovább, bezárják az oldalt, nem iratkoznak fel, még mindig módosítsunk az oldalon.

Amint javulnak a konverziós eredmények már a keresőoptimalizálás előtt bevételre tehetünk szert. A látogatók feliratkoznak a hírlevélre, igénylik a tanulmányunkat a vásárlási folyamat megindul.

A hirdetésből érkező látogatók mozgását folyamatosan kövessük és mindig egy összetevőt módosítva próbáljunk a konverzión javítani.

Keresőoptimalizálás 3. részfeladat

Kezdjük el a weboldal népszerűsítését. Helyezünk el releváns (honlap témájába illő) oldalakon a mi oldalunkra mutató linket. Ügyeljünk az új linképítési szabályokra.

Akkor ad át jó értéket egy link a helyezés szempontjából, ha a reklám oldal Title Tag-je lehetőleg a Description Tag-je is tartalmazza a céloldal kulcsszavát. Ezt a kulcsszavat tartalmaznia kell a link szövegének és a mi honlapunk Title és Description Tag-jének is.

Linképítés fő szabályai még, hogy a link szövege ne csak a fő kulcsszót tartalmazza, hanem valami szövegkörnyezetbe használjuk. Ne építsünk linket kizárólag a honlap főoldalára. Használjuk ki a mélylinkelés lehetőségeit. Lehetőleg úgy építsük a linket, mintha a honlapunkról beszélnének, a linkek természetesen a mi segítségünk nélkül jöttek volna létre.

Kezdjük el írni a honlap témájáról a Blogot és helyezzünk el értékes oldalakon azokra mutató linket is.

 

Publikáljunk folyamatosan, népszerűsítsük a honlapunkat a szabályoknak megfelelően és ne feledjük a keresőoptimalizálás egy kifizetődő, de hosszú folyamat az üzleti honlapok esetében.

By | 2017-02-27T13:40:10+00:00 2013. április. 3.|Categories: Esettanulmányok|Tags: |0 Comments

About the Author:

Helló! Sipos Csaba vagyok! Tanácsadóként dolgozom a SIBA Tech!-nél. Keresőoptimalizálással foglalkozom 2006-óta. Szakterületem a WordPress optimalizálás és SEO elemzések. Ha segítségre lenne szükséged keress!

Leave A Comment