Frissült a Google keresőoptimalizálási útmutató – mondjuk a változásokat!

0
219
Frissül a Google keresőoptimalizálási útmutató - mondjuk a változásokat!
Frissül a Google keresőoptimalizálási útmutató - mondjuk a változásokat!

A Google közzétett egy meglehetősen részletes dokumentumot, amelyben a keresőoptimalizálás során fontos kritériumokat foglalták össze, pontosabban a változásokra hívták fel most fel a figyelmet.

A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek számára amolyan kötelező kézikönyvről van szó, amelyet a Google a weboldalak manuális ellenőrzői, értékelői számára készít el.

A cég ugyanis jó néhány külsőst alkalmaz, akik segítenek az értékelésben, ez pedig egyfajta visszacsatolásként szolgál arra, hogy a Google által használt algoritmusok mennyire működnek jól. Ez a visszajelzés fontos, mert az algoritmus-módosítások során ezek az adatok sokat segítenek a Google szakembereinek.

Az útmutató egy időben nem forgott közkézen, majd egyszer felkerült a világhálóra egy kiszivárogtatott változat, ezt követően pedig a cég inkább unblokk nyilvánosságra hozta a 160 oldalas dokumentumot.

Jennifer Slag pedig nem régiben egy újabb dokumentumot tett közzé, amelyen a 2015 novemberében kiadott változathoz képest történt módosítások is helyet kaptak. A teljes dokumentumot itt tudod elérni, mi most a legfontosabb változásokra szeretnénk felhívni a figyelmet. Szemezgessünk pár fontosabb változásból.

A weboldal minősége

Az egyik új, és leg-kiemelendőbb szövegrész a weboldalak minőségével foglalkozik. Ennek okán a következő dolgokra kell fokozottan oda figyelni:

  • Az URL fő tartalmi része, annak minősége és mennyisége.
  • Az oldal információs része, ahol a weboldallal kapcsolatos infókat találjuk, például, hogy ki felelős az oldal, cikk készítéséért.
  • Fontos az is, hogy más oldalak miként tekintenek a weboldalra, milyen annak hírneve.
  • Elengedhetetlen továbbra is az EAT hármas azaz a szakértelem, tekintély és megbízhatóság. Ez a dokumentumban több helyen is említik.

Nem releváns a másodlagos tartalom

Korábban a Google foglalkozott a másodlagos tartalommal, ám most hogy a mobiltelefonok teret hódítottak ez valóban másodlagossá vált. Ezek tipikusan az oldalsávban elhelyezett információk. A mobiltelefonon az oldalsáv, a fő tartalmi rész alá csúszik, így érthető a Google ezen lépése.

Weboldal információk

A Google korábban fontosnak tartotta, hogy egy weboldal részletes információkat közöljön magáról, ahol sok más mellett például az ügyfélszolgálatról is találhat infót, aki felkeresi az oldalt. Ezt a Google most már inkább csak azoknál az oldalaknál követeli meg, amelyek pénzforgalmú tevékenységet végeznek.

Frissítés és UX (User Experience)

A Google meglepő módon a weboldal frissítésnél is engedményeket ad. Csak a legmagasabb minőségű oldalak esetében szükséges a weboldal folyamatos frissítése és karbantartása. Emellett érdekes módon a weboldal megjelenése, a design is úgy tűnik, hogy mind inkább háttérbe szorul.

A teljes dokumentumban további részleteket is találsz!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here