Megszűnik a Google AdSense három hirdetés korlátozása, nőhet a bevétel?

0
163
Megszűnik a Google AdSense három hirdetés korlátozása!
Megszűnik a Google AdSense három hirdetés korlátozása!

Érdekes változásra figyelhettünk fel a Google AdSense programszabályzatában. Meglehet, hogy eltűnik a három hirdetés korlátozás?

A Serroundtable oldalán figyeltünk fel az érdekességre, amelyben arról számolna be, hogy a Google AdSense programszabályzatában történt egy kis változás. A közismert korlátozás, mely szerint egy weboldalon egyszerre három reklámhirdetés helyezhető el, eltűnt.

Ráadásul nem is csak a külföldi szabályzatban figyelhetünk fel erre, hanem a magyar szabályzat is módosult. Korábban ugye az oldalankénti korlátozás a következő módon festett:

  • Maximum három Adsense kontextus-egység megjelenítése
  • Legfeljebb három linkegység
  • Legfeljebb kettő keresőmező

Ezen felül a nagy hirdetésből egynél többet nem lehet elhelyezni az adott oldalon. Nos ez a kitétel módosult. Ahol korábban ez a bejegyzés szerepelt, most új leírással találkozhatunk:

A hirdetések és az egyéb, az oldalakon elhelyezett fizetett promóciós anyagok mennyiségének nem szabad meghaladnia a tartalomét. Emellett a szolgáltatott tartalomnak értéket kell képviselnie, az elrendezést pedig úgy kell kialakítani, hogy az oldalra látogatók figyelme a tartalomra összpontosuljon. Ebből kifolyólag a szükséges módosítások elvégzéséig korlátozhatjuk vagy kikapcsolhatjuk a kevés értékkel bíró vagy értéktelen tartalmú, illetve a túl sok hirdetést tartalmazó oldalakon történő hirdetésmegjelenítést.

Hiába kerestük a korábban említett korlátozásra nem bukkantunk rá, csak az új szabályra.

A Serroundtable a Google sajtósait is felkereste, hiszen kíváncsiak voltak arra, hogy hibáról van szó vagy valóban változásra lehet számítani. A sajtóosztály részéről hivatalos reakció még nem érkezett. Viszont mivel az angol és magyar programszabályzat is egyidejűleg módosult, meglepő lenne, ha valami hibáról beszélhetnénk.

A korábbi korlátozást tehát megtörténhet, hogy egy rugalmasabb értelmezés váltja fel. Ez nem is volna badarság, hiszen akadnak oldalak, amelyek akár több AdSense hirdetést is elbírnának.

A Google amúgy az elmúlt hónapokban úgy tűnt valóban szeretne változtatni az eddigi korlátozásokon. Ez talán nem is meglepő, hiszen egy profitorientált cégről van szó. Igaz ez az új szemlélet merőben meglepő.

Amint részletek vagy hivatalos reakció érkezik természetesen beszámolunk róla.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here