A Google vezetőmérnöke elárulta, mi a két legfontosabb rangsorolási tényező!

0
134
A Google vezetőmérnöke elárulta, mi a két legfontosabb rangsorolási tényező!
A Google vezetőmérnöke elárulta, mi a két legfontosabb rangsorolási tényező!

A keresőoptimalizálás mindig is izgalmas feladatnak számít. Biztosra senki nem mehet, azonban a Google megerősítette, hogy mik is a legfontosabb dolgok a Google találati rangsorban.

A legutóbb éppen arról cikkeztünk, hogy nem túl etikus dolog, ha valaki garanciát vállal arra, hogy keresőoptimalizálás során biztosan az első helyre repíti weboldalunkat. A dolog kivitelezhetetlen, és ha mégis csak sikerül néhány becsapós trükkel elérni a dolgot, az hosszútávon sokkal többet árt, és több büntetést von maga után, mintsem, hogy megérje.

A keresőoptimalizálás ugyanakkor mégis csak egy szakma, egy jó szakember pedig rengeteget segíthet. A Google algoritmusai ugyanis kiismerhetetlenek, azonban a kutatások és tapasztalatok segíthetnek abban, hogy egy kicsit eligazodjon a szakember az algoritmus dzsungelben.

Azt eddig is sejtettük, hogy a jó és releváns tartalom igazán fontos, valamint a hasonló minőségű linkek sem utolsóak. Egy a Webpromo által szervezett hangout-on pedig ezt az egyik Google munkatárs is megerősítette.

A kérdezz-feleleken rengeteg SEO szakember tett fel, rengeteg érdekes kérdést. Amon John pedig nem fukarkodott egy igazán élelmes dologgal előállni. Amon kerekperec jelezte, hogy fontos volna tudni, mi a két legfontosabb szempont a Google rangsorolása során. Ez ugyanis sokat segíthetne abban, hogy a felhasználok még jobb oldalakat tudjanak készíteni.

A beszélgetésen a Google részéről Andrei Lipattsev vett részt. Az úriember a Google vezetőmérnöke, pontosabban vagy ahogy az angol titulusa szól: Search Quality Senior Strategist.

Lipattsev ahelyett, hogy kikerülte volna a konkrét választ, gyorsan és röviden felelt a kérdésre: A tartalom és az oldalra mutató linkek.

Ezek tehát a legfontosabb rangsorolási tényezők. Sorrendiség Lipattsev elmondása szerint nincs, ezekre kell a leginkább odafigyelni.

Emellett a cég a RankBrain algoritmust is megemlítette, ami kvázi harmadik tényezőként lehet jelen. Ezzel kapcsolatban viszont fontos tudni, hogy nem önálló tényező, inkább a már meglévő rangsorolási szempontok újrasúlyozását jelenti.

A helyzet az, hogy Lipattsev kijelentésében nincs semmi meglepő. A SEO szakemberek eddig is sejtették, hogy a tartalom és az oldalra mtató linkek lehetnek a legfontosabbak. A bejelentés ugyanakkor mégis mérföldkőnek tekinthető. A Google ugyanis korábban, az elmúlt 15 évben nem ismerte el, hogy ezek a legfontosabb rangsorolási tényezők.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here