Ezek a Google keresőoptimalizálás javaslatai a 2017-es évre

0
292
Ezek a Google keresőoptimalizálás javaslatai a 2017-es évre
Ezek a Google keresőoptimalizálás javaslatai a 2017-es évre.

A keresőoptimalizálással foglakozó szakemberek eddig minden év végén megpróbálták kitalálni a következő év SEO trendjeit. A Google nem nyilatkozott a témában. Most ez a tendencia megtörni látszik. A Google most maga adott útmutatást a 2017-es keresőoptimalizálás technikák és változások tekintetében.

Összeszedtem egy rövid cikkben, hogy a Google javaslatai alapján mire kell figyelnünk, ha jól akarjuk optimalizálni a weboldalunkat ebben az évben is. Nézzük egyesével a főbb pontokat!

Rangsorolás a Mobil-algoritmus alapján

Az elmúlt évben már írtunk a Google-mobil algoritmusról. Akkor nem hozott átütő változásokat ennek az algoritmusnak a bevezetése. A SEO-sok sokkal nagyobb változást reméltek ennek az algoritmusnak a bevezetésétől. – Mi folyamatosan ellenőriztük az asztali és mobil találati lista mozgásait. Egy két nap kivételével nem volt nagy eltérés a két találati lista között. A 2017-es év változásokat hozott. Egyre több olyan nap van, amikor már a két találati lista több 10 helyezéssel is eltér egymástól.

Sokan még mindig úgy tartják, hogy ezzel nem kell foglalkozni mivel a mobilról érkező látogató forgalom kevés, de erre a tényezőre más szempontok alapján kell tekinteni.

Megkérdezték John Mueller-t, a Google szóvivőjét az egyik 2016-os webmestereknek szóló beszélgetésen, hogy melyek lesznek a 2017-es keresőoptimalizálási trendek. John Mueller az egyik 2017-es legfontosabb változásnak a mobil-algoritmussal kapcsolatos változásokat jelölte meg.

Megerősítette amit már tudtunk. 2017-től a mobil-algoritmus lesz a fő rangsorolásért felelős algoritmus. Tehát, ha mobilon rosszul szerepelsz akkor az asztali találati listán is valószínűleg nem lesz olyan jó helyezésed mint előtte.

Javasolta, hogy mindenki nézze át weboldalának technikai jellemzőit, hogy azok mobilon is jól jelennek-e meg. Itt most nem térek ki ezekre a tényezőkre mert a tavalyi cikkünkben végig vettük ezeket az összetevőket amit itt találsz.

Eddig a Google mindig azt nyilatkozta, hogy a látogatóknak készíts weboldalt és tartalmat. Ez volt az első eset amikor a Google arra hívta fel a figyelmet, hogy a technikai hibákat is javítani kell.

Popup felugró-ablakokért büntetés

A tavalyi évben számtalanszor szóba került a Google új büntető algoritmusa. Ezt az algoritmust azért készítették el mert – itt is a mobil a fő szempont – mert számtalan figyelmeztetés ellenére tömegesen szaporodtak a weboldalakon felugró ablakok, amik rendszerint a fő tartalmat takarták el, így sérült a felhasználói élmény.

2017. január 10-én fogják aktiválni az új algoritmust. Ettől a dátumtól kezdve minden olyan weboldal büntetést fog kapni amelyeken olyan felugró ablak van ami kitakarja a teljes fő tartalmat.

Előzetes hírek szerint az „Optimonk-jellegű”, azaz a kilépésre megjelenő ablakokért nem kap büntetést a weboldal. Valamint olyan ablakokért sem lesz büntetés amely törvényileg van szabályozva. Ilyenek például a korhatár vagy a süti használat figyelmeztetés ablakok. – Erről majd az algoritmus bevezetését követően tudunk részleteket mondani.

Érdemes már most úgy beállítani a felugró ablakokat, hogy azok ne egyből jelenjenek meg, ha a látogató megérkezik a weboldalra. Ne takarják el az elsődleges tartalmat.

SSL használata – nem biztonságos weboldalak hátrányban

Már több mint egy éve javasolja a Google, hogy weboldaladnál használj SSL-t. Biztonságos internetkapcsolaton kommunikáljon a weboldalad. A Google már a kezdetekben felhívta rá a figyelmet, hogy az ezt használó weboldalak pozitívabb elbírálásban részesülnek. Már most is rangsorolási tényező, igaz ebből még sokat nem tapasztaltunk. – Mi azt vettük észre egy nagyobb weboldal átállásánál, hogy inkább negatívan érintette a helyezéseket. Ezt valószínűleg javítani fogja a Google.

Azt javasoljuk, ha magazin jellegű oldalad van, még várj az átállással amíg kiforrja magát a dolog. Ha adatokat dolgoz fel a weboldalad, pl.: e-mail címeket kérsz be, vagy online fizetési lehetőség is van, már most érdemes átállni az SSL használatára.

A Google hivatalos weboldalán jelentették be, hogy 2017-től a Chrome böngésző az URL cím sorában meg fogja jeleníteni, ha nem biztonságos kapcsolatot használ a weboldalad. Ez akár elrettentő lehet a látogatók számára, így érdemes elgondolkodni, hogy használod-e vagy sem.

AMP-technológia fontossága

A Google 2016-ban indította el az AMP-technológiát. Újra visszatérünk a mobil használhatósághoz. A technológia lényege, hogy létrehozol a weboldalad minden oldalának egy AMP verzióját.

Az AMP verziót a Google a saját gyorsítótárából tölti be. Ennek a technológiának a lényege, hogy a lehető leggyorsabban töltődjenek be az oldalak a mobilokon.

A Google rengeteget cikkezik erről a dologról, így a jelentősége is nagy. Főleg azért lehet ez a dolog fontos, mert 2017-től a mobil-index lesz a fő indexelési forma így az AMP oldalak további előnyben részesülhetnek.

Tippünk, ha WordPress weboldalad van nem kell mást csinálni mit, telepítsd fel egy AMP plugint és máris meg van oldva ez a probléma. Használd ki ezt a lehetőséget is.

Rangsorolásért felelős mesterséges intelligencia és gépi tanulás (Rank Brain)

2015-2016 táján már hallhattunk a Google mesterséges intelligencia és gépi tanulás algoritmusáról (Rank Brain) – rendszeréről. A Google azt is megerősítette, hogy a mesterséges intelligenciát már használják a rangsorolásban is. – Az egyik legfontosabb tényező!

2017-ben ez a technológia tovább fog fejlődni. Ezt azt jeleni számunkra, hogy a Google egyre jobban meg fogja érteni a tartalmat. A keresőoptimalizálás egyre jobban a tartalommarketing és a látogatók egyre jobb kiszolgálása felé fog eltolódni.

A Google eddigi legerősebb rangsorolási szignálja a linképítés volt. A közeljövőben valószínűleg a keresőoptimalizálás inkább a tartalom irányába tolódik el. Nem az lesz a fő SEO technika, hogy minél több linket szerezz!

Jobban elkülönülő regionális találati lista (Local SEO)

A Google már elég régóta használja a regionális (helyfüggő) találati listát. Minden keresésénél más és más találati listát kapsz és ennek a felállításában szerepe van a helynek is ahol a keresést végzed.

A Google egyre pontosabb adatokat használ a hely meghatározására. Valószínűleg a 2017-es évben ez tovább fog fejlődni. Ez akár azt is jelentheti, hogy egy adott városon belül két különböző helyen végzett ugyanazon keresés más és más találati listát fog adni.

A Google egyre több ilyen tényezőt vesz alapul a találati lista felállításakor. Ez azt jelenti, hogy egy-egy adott keresés nagyon személyre szabott lesz.

A linképítés 2017-es változásai

2016 őszén több mint 2 év várakozás után a Google újra lefuttatta a Pingvin algoritmusát. Az eddigi büntetéseket feloldották. Teljesen más szemléletmód alapján készítették el az új Pingvint, ami most már folyamatosan fut.

Az új Pingvin már nem büntető algoritmus. Az algoritmus lényege nagy vonalakban az, hogy értékeli a weboldalunkra mutató linkeket. Beazonosítja a jó és a spam linkeket és ezeknek megfelelően ad át erőt a weboldalunknak a link.

A Pingvin futásakor nem hozta a várt eredményt az algoritmus. Sok olyan weboldal került előre a büntetés feloldása miatt, amikre rengeteg spam link mutatott. – Nem szabad elfelejtenünk, hogy a Google használja a gépi tanulás módszerét, és így folyamatosan újraértékelődnek a linkek.

A 2017-es évben már csak olyan linképítési technikákat érdemes használni amelyek arra valók, hogy látogatókat szerezzünk. A helyezés manipulálása miatt már nem nagyon érdemes energiát fektetni a manipulatív linképítésbe.

Ha a jó tartalom miatt hivatkoznak az emberek a weboldaladra, akkor az lesz a jó link, és persze a helyezés sem marad el.

2017-es keresőoptimalizálás trendek összegezve

Összegezve a fent leírtakat a keresőoptimalizálás 2017-ben egyre jobban a mobil használhatóság felé kezd eltolódni. Gyorsan betöltődő mobilos weboldalak előnyt élveznek. Továbbiakban nem elhanyagolható tény az is, hogy a tartalom gyártás, és az olvasóink kiszolgálása sokkal nagyobb jelentőséggel fog bírni, mint a linképítés.

Idehaza sokan még mindig elavult technikával készült weboldalakat tartanak fenn. Ezen változtatni kell. Próbáljuk meg követni az új trendeket, mert csak így tartható fenn stabilan a látogatószám keresőoptimalizálással.

Ha a cikk végén maradtak kérdéseid tedd fel itt lent. Ha „hogyan csináld” cikkek kellenek, jelentkezz a SEO Navigátor klubunkba.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here