Már minden Google keresésnél jelen van a mesterséges intelligencia!

0
125
Már minden Google keresésnél jelen van a mesterséges intelligencia!
Már minden Google keresésnél jelen van a mesterséges intelligencia!

2015 végén derült ki, hogy a Google bevetett egy teljesen új algoritmust, a RankBrain-t. Akkor úgy tűnt, hogy ez csak az új keresések esetében aktiválja magát, mára azonban jelentős változás történt.

A RankBrain egy gép tanuláson alapuló, mesterséges intelligenciával ellátott algoritmus, amelyet a cég mondhatni titokban vezetett be. Akkoriban az új, korábban még nem látott keresőszavak, kifejezések esetében, a keresések 15%-nál használta a Google ezt az algoritmust.

Stephen Levy azonban egy érdekes cikket közölt, amelyben további információkkal szolgált az egyébként meglehetősen titokzatos RankBrain-ről.

Kiderült például az írásból, amelyben Google szakemberekre hivatkozik Levy, hogy 2015 áprilisában indult útjára a RankBrain. Ráadásul Levy jelentése szerint időközben az algoritmus már minden keresés esetében jelen van.

Az algoritmus pedig ha nem is minden esetben, de a keresések java részénél a rangsorolást is módosítja. Ez nem is csoda, hiszen ahogy tudjuk is, a RankBrain a harmadik rangsorolási tényező. A kérdés persze jogos!

Mégis mit csinál a RankBrain algoritmus?

Nos a kérdést nem olyan egyszerű megválaszolni. Az algoritmus pontos működését ugyanis homály fedi. Úgy tudjuk, hogy a megoldás a felhasználok által megadott kereséseket értelmezi és finomítja. Képes arra, hogy pontosan megértse a beérkező kéréseket és biztosítani tudja a jobb tartalmak elérését módosítva a rangsorolást. Ahogy fentebb is írjuk, ez a rangsorolási módosítás azért nem minden esetben történik meg, de ha szükséges, akkor a RankBrain befolyásolja azt.

Álljon itt egy példa!

Tegyük fel, hogy bepötyögöd a keresőbe, hogy: “cicás fotók”. A RankBrain ezt megkapva tudja, hogy a kereséseshez erősen hasonlító adatokat is megadhatja, teszem azt: “kiscicás fotók”.

Erre pláne akkor van szükség, ha utóbbi esetben sokkal több adattal rendelkezik a Google. Így garantálja a RankBrain a pontosabb találatokat, ez által jobb tartalmat kap a felhasználó.

A RankBrain természetesen magyar nyelven is működik, bár jó eséllyel így sokkal kevesebb a bemenő adat. Ez pedig azt eredményezi, hogy a hatás is jóval mérsékeltebb.

Ennek okán joggal feltételezhetjük, hogy a minőségi tartalom szerepe még jobban felértékelődik, a régi vágású SEO technikák hatékonysága pedig csökken. Ez mondjuk egyáltalán nem jelenti azt, hogy búcsút inthetünk a SEO-nek, már csak azért sem, mert ezzel szemben néhány más keresőoptimalizálási folyamat pedig mindinkább felértékelődik.

Fontos hozzátenni, hogy a RankBrain működését a Google sem ismeri pontosan. Persze tudják, hogy miként működik az algoritmus, de azt nem tudják hogy mit és miért tesz. A jövő azonban kétségtelenül ez lehet.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here