E-kereskedelem és keresőoptimalizálás mint piacbővítési lehetőség?

//E-kereskedelem és keresőoptimalizálás mint piacbővítési lehetőség?
  • E-kereskedelem és keresőoptimalizálás mint piacbővítési lehetőség?

Az interneten értékesítés nem csak induló és/vagy online vállalkozások számára remek lehetőség. Már meglévő üzletek számára is profitáló lehet nyitni az elektronikus kereskedelem irányába. Az értékesítés ezen módja számtalan előnyökkel szolgál a kivállalkozások számára is. – Hogyan kezdjünk hozzá?

A keresőoptimalizálásról néhány hónapja azt sem tudtam, eszik, vagy isszák. Ma viszont már azt ajánlottam egy ismerősömnek, keressen fel ilyen témához értő szakembereket, mert ők lendíthetik át az üzletét a stagnáláson. Míg nemrég a saját honlap volt a világgal lépést tartó vállalkozás egyik ismérve, ma már az interneten való célzott jelenléten van a hangsúly! Ez nem egy szakértői cikk lesz, „csak” egy felhasználói történet egy vállalkozó szemével.

Elektronikus kereskedelem új lehetőségeket kínál

Ma összefutottam egy kedves ismerősömmel, aki csodás egyedi ékszereket készít. Elmesélte, hogy bár rengeteget dolgozik, jó lenne bővíteni a „boltját”, de nem nagyon tudja, hogyan kezdjen bele. Szeretne egy webshopot, csak azt nem érti, ha eljut idáig, hogyan fognak a vásárlók a netes „óceánban” elnavigálni az ő ékszereiig. Magabiztosan mondtam el neki, mi mindent tanultam néhány hónapja egy rendezvény szervezéséből, az ahhoz tartozó honlap felfuttatásából és a saját vállalkozási tapasztalataimból, ezúttal tanuljon ő tőlem. Nyugodt szívvel bíztattam az üzlet tovább építésére azzal a tanáccsal, keressen olyan szakembereket az elképzeléséhez, akik keresőoptimalizálásban jártasak, mert a problémát, ami foglalkoztatja, ők fogják megoldani. Ügyesen átgondolva, jól felépítve karácsonyra szépen virágzik majd a horgolt ékszer biznisz, de nem csak az ismerősömnek érdemes foglalkozni a keresőoptimalizálás témájával, hanem minden vállalkozónak, aki szeretne az elektronikus kereskedelemből profitálni, vagyis online is ügyfeleket, vásárlókat szerezni!

Forrás: eNet, 2013

Forrás: eNet, 2013

Elektronikus kereskedelem saját webshoppal

Ismerősöm az elektronikus kereskedelem egyik legkézenfekvőbb, de korántsem legolcsóbb módját próbálta eddig, az aukciós és alkotókat tömörítő oldalakat. Itt komoly jutalékot kell fizetni az eladás után, és ha a termékre fel akarod hívni a látogatói figyelmet, ismét ki kell nyitni a pénztárcát. Összességében egy saját webshop ékszeres ismerősömnek is kifizetődőbb lesz. Manapság elterjedt az interneten is a „csináld magad” elv, sokan készítenek maguk weboldalt, blogot. Ismerősömnek mégis azt mondtam, olyan céggel készíttesse az oldalát (nem kell egyedi fejlesztés, elég egy sablonból kialakított, költségkímélő is, hiszen azt is némileg saját ízlésre lehet szabni, a lényeg pedig úgyis a tartalom), akik jártasak a SEO, azaz a keresőoptimalizálás dolgában. Kulcsszavakra tudják felépíteni az oldalt és pontosan tudják, mi kell ahhoz, hogy a gugliban, vagy más keresőben az élre kerüljön ismerősöm webshopja.

Nem csak az e-kereskedelemhez kell jól célozni

Az elektronikus kereskedelem egyértelmű módja a webshop, amikor a vásárló megrendelésével mutatja ki vásárlási szándékát, ugyanakkor nem csak annak kell figyelni az online „megtalálásra”, aki webáruházat üzemeltet. Bármilyen üzletnek, vagy szolgáltatónak szükséges lehet az internetes megjelenés,

Miért jó egy vállalkozásnak az online megtalálhatóság?

Gondoljunk csak a saját példánkra, mit teszünk, ha megoldásokat keresünk hétköznapi problémáinkra! Régen anyukám fellapozta a telefonkönyvet, aranyoldalakat ha burkolót, vagy díszfaiskolát keresett, ma viszont ez a megjelenés igen magas költségeket róhat a vállalkozásokra, miközben az elérés egyre kevesebb, azaz szűkül a telefonkönyvet fellapozók köre (az online telefonkönyv és adatbázisok pedig sokszor elavultak, hiányosak). Én, anyukámmal ellentétben internetes keresőhöz fordulok, ahogyan manapság mások is. Így lehet, hogy egy díszfaiskola nem működtet kiszállítást, nem üzemeltet webshopot, mégis jó, ha megtalálható az interneten! Ősszel meggyfát készülök telepíteni, és környékbeli termelőtől szeretném beszerezni a csemetét. A keresőbe beírom a lakóhelyemet és a faiskola, csemete, vagy gyümölcsfa szavakat. Az a faiskola, kertészet lesz nálam a „győztes”, akit kidob a kereső – azaz keresésre optimalizált az oldala, egyszerűen azért, mert azt fogom csak megtalálni.  A megtalálhatóság ebben az esetben vásárlást is hoz a vállalkozónak, annak ellenére, hogy nem végez elektronikus kereskedelmi tevékenységet, vagyis nem online az értékesítés.

Az online megtalálhatóság eléréséhez miért kell szakember?

Joggal kaptam a kérdést, hogy miután a honlap készítés sem nagy ördöngösség ma már (legalábbis egy kezdetleges szinten), miért nem lehet kereső optimalizálni magunknak. Biztos van, aki képes eligazodni az algoritmusokban, a Google szabályaiban és a keresők „büntetési szankcióiban”, de én nem az vagyok. Nem ez a szakmám, ahogyan sokan másoknak sem, akik termékükhöz, szolgáltatásukhoz, azaz a saját vállalkozásuk témájához értenek. És őszintén, én nem rizikóznám a vállalkozásom sikerét, az elektronikus kereskedelem által nyújtott előnyök lehetséges eredményességét olyan tudásra alapozva, amivel nem magabiztosan rendelkezem. Ebben a témában is örökérvényű igazság: felépíteni sokkal könnyebb, mint a hibákat helyrehozni!

Megfizethető a kisvállalkozónak is?

Ismerősömet meggyőzte beszélgetésünk, hogy célzott online jelenlétre van szüksége a sikeresebb értékesítéshez. Kikérdezett arról is, tudok-e a célokhoz megfelelő szakembereket, ha már ilyen remekül érveltem a szükségességük mellett. Szívesen ajánlottam a SIBA-Tech Kft.-t, akik bár Szeged vonzáskörzetében találhatók meg személyesen, gördülékenyen kommunikálnak online és telefonon is. Milyen jó, hogy az internet segítségével áthidalhatók a távolságok! A lényeg egyébként szerintem az, hogy nyugodtan keressük meg az ilyen tevékenységgel foglalkozó cégeket, adjuk elő igényeinket és figyeljünk a tényekre. Nem feltétlenül a legmézes-mázosabban kommunikáló cég lesz a legmegfelelőbb számunkra, nézzük meg a garanciákat, a realitásokat, ajánlásokat. Ebben a szolgáltatásban nagyon sok tényező függvénye az árajánlat, amit egy felelős szolgáltató csak komoly átgondolás után ad. Ne feledjük, ez nem kilóra van!

Az árak tehát a feladatnak megfelelően változnak, de ha arra gondolunk, hogy hosszú távú hatással bír üzletünk forgalmára és az ár független attól, milyen nagy látogatószámot érünk el, nagyon ésszerű és költséghatékony megoldás.

Online megtalálhatóság nem futóverseny – Tervezz hosszú távra!

A keresőoptimalizálás, weboldal optimalizálás és még számtalan SEO-témakör alapos, sokrétű tudást kíván, nem akarok kontár módjára írni a részletekről. A lényeg, hogy vállalkozóként úgy gondolom, erről is tájékozódni kell és alkalmazni, hogy sikeresebbek legyünk az elektronikus kereskedelemben is, valamint  lépést tarthassunk a konkurenciával, vagy épp ügyfeleink, vásárlóink igényeivel. Személyesen tapasztalom ismerőseim körében, hogy ez a téma egyelőre „sötét folt”, keveset tudnak róla és azt gondolják, nekik, kisvállalkozóknak ez nem megfizethető. A másik véglet, hogy horror összegért csináltatnak weboldalt, miközben a fenntartás, a megtalálhatóság feltételeire nem gondolnak. Szerintem a kulcs itt is az, hogy tájékozódjunk, és a hosszú távú terveinkhez kérjünk megoldást a szakembertől.  Nem az a cél, hogy az első helyek valamelyikén legyünk a keresőben, hanem az, hogy ott is maradjunk!

By |2017-02-27T14:22:35+00:002013. július. 27.|Categories: Honlapkészítés|Tags: |0 Comments

About the Author:

Leave A Comment