Bezárt a linképítés legrégebbi katalógusa a DMOZ!

0
893
Bezárt a linképítés legrégebbi katalógusa a DMOZ!
Bezárt a linképítés legrégebbi katalógusa a DMOZ!

Ismerősen hangzik, hogy DMOZ? Annak idején a világ legismertebb és talán legtöbbet használt linkkatalógusa volt, amely fölött úgy tűnik végleg eljárt az idő. Az oldal március 14-én bezárt.

A DMOZ főoldalán számoltak be a hírről, mely szerint a világ egykor legnépszerűbb katalógusa bezár. 2017. március 14-től az oldal már nem lesz elérhető. Habár tény, hogy ez már nem fogja befolyásolni a SEO-t, azért mégis mérföldkőnek, történelmi pillanatnak nevezhető a dolog.

A DMOZ még annak idején 1998. június 5-én indult útnak. Az oldal egyedisége pedig annak idején abban rejlett, hogy kiváló tájékozódási pont volt az emberek számára, hogy hol találhatnak dolgokat. Ekkoriban az internetes keresők még abszolút hiánycikknek számítottak.

A DMOZ ráadásul hosszú ideig keresőoptimalizálási szempontból is igazán fontosnak számított. Kézzel szerkesztett katalógus volt, amelynek linkjei rengeteget értek a rangsorolásban. Ha korábban is foglalkoztál már a keresőoptimalizálással és érdekelt a téma, akkor pontosan tudod, hogy szinte legendák fűződtek a DMOZ-hoz és annak előnyös hatásaihoz.

Azt viszont fontos tudni, hogy a Google Pingvin algoritmus megjelenésével jelentősen csökkent ez a linkérték. Tulajdonképpen manapság a DMOZ linkjei nem voltak különösebben erős hatásúak. Csak egy linknek számítottak a sok közül. Nem is olyan nagyon régen pedig még sokan azon dolgoztak, hogy valahogyan bekerüljenek ebbe a katalógusba.

Az elmúlt években azonban drasztikusan csökkent a DMOZ-ra látogatók száma. Habár tény, hogy mind a mai napig havi szinten megvolt az 1 millió látogató, úgy tűnik ez már kevés a gazdaságos üzemeltetéshez.

19 év után zárt be a DMOZ link-katalógus.
19 év után zárt be a DMOZ link-katalógus.

A most bejelentett megszűnés ténye azonban mégis érdekes lehet, hiszen alig egy éve annak, hogy a DMOZ arculata megújult – azt követően, hogy a Yahoo bezárta saját katalógusát. Arculatilag ugyan valóban sikerült a megújulás a DMOZ katalógus számára, azonban átütő erejű megújulásról nem beszélhetünk, ez pedig esetünkben egy történet végét jelenteni.

A bezárásra a keresőoptimalizáló körökben is nagy port kavart. A hírre maga John Mueller, a Google szóvivője is reagált, aki szerint ez még nem a web és nem a SEO vége.

Más külföldi fórumokon úgy fogalmaztak, hogy ez egyáltalán nem fogja megváltoztatni a világot, de mindenképpen egy korábbi nagy dologtól búcsúzhat az internet.

A magyar oldalakon pedig sokan úgy fogalmaztak, hogy valóban történelmi dolog ez, ugyanakkor manapság talán már nem sokan ismerték az oldalt, inkább csak a kockák azok, akik tudtak a DMOZ létezéséről.

Nem túlzás hát kijelenteni, hogy a Google Pingvin algoritmus elhozta a katalógusok végét. Ez persze már korábban megtörtént, de a DMOZ újabb „áldozat” ebben.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here