Működő linképítés technikák a Google Pingvin megjelenése után

0
234
Működő linképítés technikák a Google Pingvin megjelenése után
Működő linképítés technikák a Google Pingvin megjelenése után

Kevés működő linképítés technika maradt amióta a Google elindította a Pingvin algoritmusát. Ebben a cikkben megpróbálom körbejárni a témát, és útmutatást adni, hogy büntetési kockázat nélkül hogyan építhetsz linket a weboldaladra.

Ki kell jelentenem sok tapasztalatom nem volt eddig a linképítésről, de mivel a Pingvin algoritmus foglalkoztatott ezért rengeteg külföldi és magyar bejegyzést is olvastam róla.

Továbbiakban én is vásároltam linképítés szolgáltatást, amely hatásait volt szerencsém mérni olyan oldalnál, ami megúszta a Pingvinbüntetést, és mértem adatokat olyan weboldalnál is, amelyet meg is büntetett a Pingvin algoritmus 2012 októberében. Tehát nézzük a száraz tényeket, amik azok a tényezők, amire szerintem figyelni kell a linképítés terén 2013 után.

Mi a Pingvin algoritmus és a linképítés

A Pingvin algoritmust azért csinálta meg a Google, hogy kiszűrje azokat a honlapokat, és hátrasorolja a találati listában, azaz büntesse amelyekre „webspam” jellegű linkhálózat mutat.

Ezeknek a linkhálózatoknak az a szerepe, hogy a PageRank értékét manipulálva a helyezését javítsa a weboldalnak. A linképítés szolgáltatással mondhatjuk úgy is, hogy ilyen manipulatív linkhálózat kiépítését vásároljuk meg.

A Pingvin algoritmus nem folyamatosan ellenőrzi ezeket a linkhálózatokat, hanem évente 2-3x futtatják le a Google szakemberei. (Eddigi tapasztalatok szerint.)

A Pingvin algoritmus futtatása

Összegezzük a dátumokat mikor kaphatott az oldalunk hátrasorolást „webspam” tevékenység miatt, lássuk dátum szerint:

2012. Április 24.

Az algoritmus futásának első dátuma, a Google bejelentette, hogy időközönként ellenőrizni fogja a kulcsszavas túloptimalizálást. Rengeteg honlap tűnt el a találati listáról, angol nyelvterületen a weboldalak 3,1%-a kapott visszasorolást. A túloptimalizálási büntetést azok a weboldalak kapták, amelyekre kimagaslóan nagy számban mutattak olyan linkek, amelyeknek ugyanaz volt a linkszövege.

2012. Május 25.

Pingvin algoritmus 1.1 futásának dátuma. Sokan hátradőltek, hogy megúszták a túloptimalizálási büntetést és nem cselekedtek, hogy megszüntessék a „webspam” tevékenységet. Várható volt a frissített algoritmus futtatása, mivel a találati lista borzalmas képet mutatott. Előtérbe kerültek azok a weboldalak, amelyeket már hosszú évek óta nem frissítettek, tartalmuk elavult volt.

2012. Október 5.

Bejelentette a Google hogy a következő Pingvin frissítés nagyobb horderejű lesz, ezért még egyszer lefuttatják a meglévő algoritmust. A kis Pingvin névre keresztelt algoritmus 0,3%-ban büntette a „webspam” tevékenységet folytató honlapokat. Az algoritmus számozása is újraindul, mivel sokkal mélyrehatóbban fogja elemezni a spam tevékenységet.

2013. Május 22.

Az előre beígért Pingvin 2.0 lefutásának dátuma. Pontos tényező változásokat eddig nem határoztak meg, de ahogy gyűlnek a mérési adatok, úgy pontosítjuk a bejegyzést mi is.

Amennyiben a weboldalad ezen dátum környékén esett vissza a találati listán, abban az esetben nem lehet tudni hogy a május 21.-ei Domain túlzsúfoltság (kiszorítás) okozta a büntetést, vagy a május 22-én futó Pingvin 2.0. Egy pontos elemzéssel és Google Analytics adatokkal elég jól behatárolható mi történhetett.

Mi számít „webspam” tevékenységnek

Minden olyan tevékenységet ide sorolunk, amikor létrejönnek nem természetes úton a weboldalunkra mutató linkek. „Webspam” tevékenységnek mondható a linképítés is, mivel fizetünk egy szakembernek, hogy manipulálja a weboldalra mutató linkhálózatot a helyezésünk javulása érdekében. Ebben az esetben vetődik fel a kérdés, akkor szabad-e linképítést rendelni. A válaszom az, hogy elméletileg nem, de gyakorlatilag, ha jól végzi a linképítő a munkáját, a linkhálózat kiépülése természetesnek is hathat.

Mi a természetes link-gyarapodás

Minden esetben, ha linképítést rendelünk, készíttessünk a szakemberrel egy stratégiai tervet, mennyi idő alatt, milyen linkszöveggel, honlapunk milyen oldalaira fogja megépíteni a megrendelt linkhálózatot. 2012-óta kizárólagosan csak stratégia terv alapján lehet linképítést alkalmazni.

A természetes linkgyarapodás elengedhetetlen összetevője a tartalom frissülés a honlapunkon. Ha nem frissítjük az oldalunk tartalmát valószínűleg nem is hivatkoznának rá az emberek, így nem is jöhetne létre az oldalra mutató linkhálózat. Segítsük a linképítő munkáját, publikáljunk heti rendszerességgel cikket az oldalon, így könnyebben tud a szakember linkeket létrehozni, valamint természetesnek tűnhet a backlink hálózat növekedése is.

A linképítés alapszabályai

Matt Cutts kijelentette a vásárolt linképítés “webspam” tevékenységnek minősül! – Amennyiben linképítést rendelsz egy szakembertől, mindig kérd ki a véleményét, és ne a saját kigondolt stratégiád szerint rendeld meg a szolgáltatást, elvégre ezt a munkát Ő végzi nap mint nap. Az alapszabályok betartását kérd tőle, mert így kisebb lesz a veszélye egy Pingvin büntetésnek, amelyet ha megkapsz már nehéz lesz kijavítani.

Google Pingvin büntetés és helyreállás a linkhálózat javítása után.
Google Pingvin büntetés és helyreállás a linkhálózat javítása után.

Linképítés sebessége

A linképítés sebességének egy új weboldal esetében nagyon lassúnak kell lenni. Kezd az értékesebb weboldalakkal, és haladj a gyengébbek felé az építéssel. Hetente 1-2 linknél nem kell több, de ez függ a publikált cikkek mennyiségétől is, mert ha sok cikked jelenik meg, sokan hivatkozhatnak rá.

Régi weboldal esetében a linképítés sebessége lehet gyorsabb, mert ekkor már az oldaladnak szavazott a Google egy kis bizalmat. Ebben az esetben is függ a tartalomnövekedéstől a linképítés sebessége.

Figyelni kell arra, ha linképítést alkalmazunk, hogy a növekedés folyamatos legyen. Ha sokáig nem keletkezett honlapra mutató link, ne ugorjunk neki nagyobb mennyiségű link megépítésének. A linképítés folyamata mindig legyen természetes, amely beleillik a honlap előéletébe.

Nem érdemes linképítést rövid távra tervezni, mert a rövid idő alatt kiugróan magas linkeket figyelmen kívül hagyja a kereső, vagy büntet is érte.

Linkek szövege

A megépített linkek szövegének változatosnak kell lenni. A fő kulcsszavunk, amire szeretnénk elöl lenni a keresőben, az összes linkszöveghez képest ne haladja meg a 2-3%-ot. Ne használjunk egyszavas linkszövegeket. Ha az emberek természetesen hivatkoznak az oldalunkra, ott sem egy kulcsszóval teszik.

Linkek szövegénél továbbiakban a kulcsszó mellett használjuk a cégnevet, vagy „kattints ide” kifejezést. Minden létrejött szöveg természetesnek hasson.

Mély-linkelés

Ha van egy honlapod, és folyamatosan szaporodik rajta a tartalom, akkor a látogatók hivatkoznak aloldalakra is, és nem csak a kezdőlapra. Ne építtess csak a főoldalra, kérj mély-linkelést, tehát valamennyi százalékban építeni kell a honlapod aloldalaira is. Nagyon természetellenes, ha egy honlapnak csak a főoldala van megépítve, kérd ki a szakember tanácsát, hogy mennyi százalékban ajánlja a mély linkek kihelyezését.

Minőségi linktárak (weboldalak)

Elég nehéz megfogalmazni, hogy milyen linktárak számítanak minőségi honlapnak, de egy külföldi blog körbejárta ezt a témát, amit megosztok most veletek.

  • 1 PageRank érték vagy feletti legyen a weboldal.
  • 6 hónapnál idősebb legyen a weboldal.
  • 7.000.000 Alexa Rank alatti legyen a honlap érték.
  • Elhelyezett link oldalán 20-nál több honlapról kifele mutató link ne legyen.
  • Megegyező C osztályú linktárakból ne jöjjön csak egy backlink.
  • Site Wide linkek használata tilos (oldalsáv vagy láblécből való linkelés).
  • Egy weboldalról lehetőleg egy link mutasson a honlapodra (de minél kevesebb).

Panda és Pingvin összefüggés

Míg a Pingvin a „webspam” tevékenységért büntet, addig a Panda a weboldal tartalmában található túloptimalizálásért. Mindenféleképpen a Pingvin büntetés javítás, vagy linképítés előtt érdemes a töltelék kulcsszavakat eltávolítani a honlapról. A linképítés sikerén sok múlhat, ha a tartalom is rendbe van rakva.

Pár tanács a Pingvin büntetés elkerüléséhez

2012-től már egy oldalas honlapokkal nem lehet erős kulcsszavakra a Google első helyét megszerezni. Bővíteni kell a tartalmat minőségi bejegyzésekkel, folyamatosan.

Használjuk a közösségi médiát a weboldal népszerűsítésére. Minél többen látják a honlapunkat, minél többen olvassák a cikkeinket annál könnyebb dolga lesz a keresőoptimalizálást végző szakembernek.

Szépen, finoman építsünk vagy építtessünk linket oldalunkra, csakis előre megtervezett stratégia alapján, akár több hónapra folyamatosan elosztva a linkek szaporodását.

A keresőoptimalizálás nem lóverseny, hanem türelemjáték. Bármit is csinálsz egy jobb helyezés megszerzéséért, mindig úgy tedd, hogy az természetesnek hasson, mivel a Google mindig okosabb lesz, mint mi mindannyian.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here