Az emberek ezért linkelnek más weboldalakat – Ilyen a természetes linképítés!

0
133
Az emberek ezért linkelnek más weboldalakat - Ilyen a természetes linképítés!
Az emberek ezért linkelnek más weboldalakat - Ilyen a természetes linképítés!

Ausztrál földön készült egy igazán érdekes kutatás, amelyben azt vizsgálták, hogy az emberek saját oldalunkon miért linkelnek más weblapokat. Meglepő eredmények születettek.

A kutatást az ausztrál DejanSeo cég végezte el, a végeredményt pedig még John Mueller is megosztotta, ezért is tűnik igazán relevánsnak. Mindemellett több mint 2000 főt kérdeztek meg, így az adatok valóban szignifikánsnak nevezhetőek.

Fontos tudni, hogy a tanulmány készítése során nem SEO szakembereket kérdeztek, hanem bloggereket, egyszerű felhasználókat, így a válaszok még érdekesebbnek nevezhetőek. A válaszadók mintegy 32%-a ugyanis azt a választ adta, hogy marketing szempontból, hirdetési és bevételszerzési okokból oszt meg saját oldalán linkeket.

A felmérés eredménye: Ezért linkelünk más weboldalakat!
A felmérés eredménye: Ezért linkelünk más weboldalakat!

Ezzel az eredménnyel pedig kvázi borul az eddigi elmélet a természetes linkkel kapcsolatban. Ezeket ugyanis aligha lehet természetes linkek neveznünk.

A második helyen, 20%-os eredménnyel szerepel a következő indok: vannak akik azért helyeznek el linkeket az oldalukon, hogy megvilágítsák és kontextusba tegyék a cikkben szereplő dolgokat. Esetleg még több részlettel lássák el az olvasót. Ezt nevezhetjük valójában természetes linknek.

Néhányan a „Nem tudom” választ adták meg, ami a mi szempontunkból nem is annyira érdekes.

Viszont a 11%-os Access & Convenience már igen, ez hozzáférési és kényelmi szempontokat takar. A felhasználók így gyorsan, és könnyen férnek hozzá az adott témához.

Ezt követi egy 9%-os eredmény, ami szponzori, promóciós linkeket takar, majd 5%-kal a SEO célok szerepelnek a felsorolásban. A végén pedig a referenciaként szolgáló linkek, esetleg a bosszantó és kifejezetten ártó szándékú linkek szerepelnek.

Több összetevős a lista, azonban az említett részeket két nagy csoportra oszthatjuk. Egyrészt az anyagi célokat szolgáló linkekre, és azokra amik nem ilyenek. Ha megnézzük az összesítést, akkor láthatjuk, hogy a linkek kicsivel több, mint fele reklám célú. Mindösszesen 34%-uk nem az.

Ennek okán kicsit megdőlni látszik, amit a természetes linkekről gondoltuk. Nagy részük ugyanis mégsem az, anyagi okokból kerülnek ki. Ez azért lehet érdekes mert a Google webspam csapata sokszor felhívja a figyelmet arra, hogy a fizetett linkeket érdemes nofollow címkével ellátni. Sőt néhol arról is szól a fáma, hogy saját oldalaink összelinkelése is büntetést vonhat maga után.

Viszont, ha a linkek alapvetően nagyrészt fizetett linkek, akkor a Google-nek a linkhálózatok jelentős részét fel kellene számolnia.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here