Ez alapján dönti el a felhasználó, hogy megbízható-e a tartalmad!

0
227
Ez alapján dönti el a felhasználó, hogy megbízható-e a tartalmad!
Ez alapján dönti el a felhasználó, hogy megbízható-e a tartalmad!

Izgalmas felmérés készült ezer felhasználó megkérdezésével, amely alapján arra keresték a választ, hogy miként dönt a felhasználó a tartalom megbízhatóságáról.

Az ausztrál DejanSEO már több érdekes kutatást is végzett a felhasználók körében. Ezek pedig azért is érdekesek, mert a válaszokat valóban az átlagos felhasználók adják, ez pedig sokat segíthet abban, hogy a keresőoptimalizálás még tökéletesebb legyen.

Nem olyan régen a cég az emberek linkelési szokását vizsgálta egy szintén hasznos kutatás keretén belül. Most a téma a megbízhatóság volt.

Az eredmények egy része pedig akár meglepőnek is nevezhető. Az online anyagok megbízhatóságát a következő módon rangsorolták a válaszadók. Fontos tudni, hogy szabadon lehetett megadni a válaszokat, a DejanSEO pedig ezt követően igyekezett csoportokba szedni azokat. Tehát:

  1. Tartalom jellemzői: nyelvtan, stílus, cím, szóhasználat
  2. Bizonyíték: idézetek, linkek és referenciák
  3. Publikáló hírneve: márka, weboldal, szerző ismertsége
  4. Közösségi megerősítés: hozzászólások, kritikák, vélemények
  5. Ellenőrizhetőség: egy tény akkor igaz, ha más oldalon is rá lehet bukkanni
  6. Hirdetések: a felbukkanó hirdetések mennyisége és minősége
  7. Intuíció: van, aki saját belső intuíciója alapján ítéli meg egy oldal megbízhatóságát
  8. Biztonság: adatkezelés, kapcsolat biztonsága, vírus-mentesség
  9. Elfogultság: objektív, elfogultság mentes tartalom
  10. Dátum: mikor került fel az adott tartalom
  11. Vizuális elemek: design, esztétika, elrendezés
  12. Képek: grafikák és képek megléte

Ennek okán tehát kijelenthetjük, hogy a helyesírás és a nyelvtan kifejezetten fontos a felhasználók számára. A stílus szintén fontos, ahogy a cím minősége is, de a tartalom hasznossága sem elhanyagolható tényező.

SEO szempontból megfogalmazhatjuk azt is, hogy a linkeknek fontos szerepet van. Hitelessé teszik a tartalmat, erősítik a felhasználóban a bizalmat. A márkaépítés szintén fontos, ráadásul a SEO szempontjából is egyre kiemeltebb szerepet kaphat.

Érdekes, hogy a hirdetések is a bizalomnövelését jelenthetik. Illetve ezzel szemben az is meglepő, hogy a válaszadók elenyésző része említette a vizuális elemek meglétét. Ettől függetlenül úgy gondoljuk, hogy a design, az oldal külső jegyei fontosak a felhasználók szempontjából.

A listát érdemes lehet elraktározni és a tartalomkészítésekor akár elővenni és a rajta szereplő adatokat figyelembe venni, felhasználni. Újabb hasznos kutatást végeztek az ausztrálok.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here