Emelkedik a hangalapú keresések száma, így optimalizáld rá a weboldalad!

0
150
Emelkedik a hangalapú keresések száma, így optimalizáld rá a weboldalad!
Emelkedik a hangalapú keresések száma, így optimalizáld rá a weboldalad!

A Google az elmúlt évi fejlesztői konferenciáján egy igazán sokkoló adattal lepte meg a közönséget. A cég szerint egyre inkább teret hódít magának a hangalapú keresés.

A szóban forgó konferencián a Google általában a céggel kapcsolatos legfrissebb tapasztalatokat, és változásokat osztja meg a nagyérdeművel. Ezen a rendezvényen ráadásul nem is csak a kereséssel kapcsolatos témák kerülnek elő, hanem a cég egyéb termékeiről is szó esik. Viszont a SEO szempontjából fontos témákat is érintik, amellyel kapcsolatban legutóbb Sundar Pichai, a Google vezérigazgatója tett egy igazán érdekes bejelentést.

Az nem titok, hogy a Google igazán nagyszámú keresést bonyolít le, ez havi szinten olyan 100 milliárdos nagyságot jelent. Sőt az sem titok, hogy ezen keresések nagyjából felét már mobilkészülékről bonyolítják le. Azonban itt jön az egészbe egy nagyon érdekes csavar.

Sundar Pichai ugyanis arról számolt be, hogy az USA-ban, a mobilos keresések 20%-a már hangalapon történik. A számadat meglehetősen érdekes, és habár fontos leszögezni, hogy a felmérés adata az USA-ban állja meg a helyét, azért egyértelmű, hogy a jövő a hangalapú kereséseké. Ez pedig sok mindent megváltoztathat és befolyásolhat.

Elég csak belegondolni, hogy milyen módon fognak változni a SEO kulcsszavak. Az eddig rövid és tömör kifejezéseket most már fel fogják váltani a hosszabb, akár teljes mondathosszúságú keresőoptimalizálási kifejezések is.

A hazai adatok biztosan elmaradnak ettől, hiszen Magyarországon egyelőre a mobilos keresések is felzárkóznak, de tény, hogy az elmúlt 1-2 évben ezen a területen is robbanásszerű változás történt. A szakemberek szerint a hangalapú keresés esetében is valami hasonlóra lehet majd számítani.

Az persze kifejezetten jó kérdés, hogy mi történik majd a nem angol nyelvű keresésekkel. A Google habár az elmúlt időszakban rengeteget fejlődött a magyar nyelvet illetően, azért még mindig akadnak hiányosságai az értelmezés terén.

SEO szempontból pedig rögvest felmerül a kérdés, hogy mennyiben változtatja meg a keresőoptimalizálást az, ha a hangalapú keresések kerülnek előtérbe.

A válasz mindenképpen az, hogy komoly változásra van kilátás. A keresések ezáltal vélhetően sokkal összetettebbek lesznek, több szavas keresésekről beszélhetünk, ezáltal pedig a long tailek jelentősége is növekedni fog.

Vélhetően a keresések is egyedibbek lesznek, csökken az egy-két kulcsszavas keresések aránya, helyettük sok-szavas keresőkifejezések jelenhetnek meg. Emiatt úgy lehet saccolni, hogy nem az egy-egy kulcsszóra történő optimalizálás, hanem a téma alapú SEO lehet a nyerő.

Ez magyar szempontból még egyelőre a jövő, de érdemes lehet erre készülnünk.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here