Ez a magyar webshopok legdurvább SEO hibája, amit szinte mindenki elkövet!

0
207
Ez a magyar webshopok legdurvább SEO hibája, amit szinte mindenki elkövet!
Ez a magyar webshopok legdurvább SEO hibája, amit szinte mindenki elkövet!

A hazai webshopok java része elkövet egy igazán durva hibát. Gyorsan akarnak sok pénzt keresni, így másolt tartalommal dolgoznak. SEO szempontból ez egy igazi harakiri.

Az ite.hu írásában, Szuhi Attila hívja fel a hazai webshopok legdurvább hibájára a figyelmet. Az oldalak készítői ugyanis általában gyorsan akarnak nagy hasznot húzni, ez azonban a valóságban nem igazán működő koncepció.

Ennek okán a webshop tulajdonosai fogják és átveszik a nagykereskedő, vagy a forgalmazó adatbázisát. A dolog gyorsan és egy programozó segítségével könnyedén megoldható, ugyanakkor fontos tudni, hogy a dolog nagyobb kárt tesz, mint amekkorát segít.

A hozzáállás talán érthető, sokkal időigényesebb saját termékleírásokat és fényképeket készíteni. Ehelyett tényleg egyszerűbb, és talán logikus lépésnek is tűnik, ha az ember átveszi az adatokat.

SEO szempontból azonban ez a legrosszabb, amit tehetünk.

Az induló oldal így voltaképpen 100%-ban duplikáció lesz, amiért a Google komoly büntetést szab ki. A Google által felkutatott tartalom ugyanis már létezik, így nem is tehet mást a kereső. Másolt tartalomnak véli, és nem fogja szeretni.

A Google az oldalt szemétnek fogja találni, csupa másolt tartalommal. Ráadásul a kereső pontosan tudja, hogy ki tette fel először a tartalmat. Jó eséllyel ezek nem mi leszünk, így már érkezik is a büntetés, hatalmas fekete ponttal indul a webshop, amit nem egyszerű kozmetikázni. A Google szemében a webshop minősége ebben az esetben elég gyatra lesz.

A webshop tulajdonosok a hibát általában blogokkal és oda feldobált tartalmakkal igyekeznek orvosolni. Szép próbálkozás, de nem feltétlen hatásos. A másik ötlet pedig, ami hirtelen felmerülhet, a linképítés lehet. Tökéletesnek azonban ez sem nevezhető. A megkapott fekete pontot nem igazán fogja halványítani.

Ez nem jelenti azt, hogy a webshop nem kap forgalmat a Google-től. Ráadásul a Google már jelezte, hogy a másolt tartalom önmagában még nem bűn, azonban más dolgokkal együtt már hátrasorolást eredményezhet. Így webshopunk könnyen a bizonytalanságban lebeghet. Ott mozog a szürke zónán és bármikor kieshet a Google kedvelt látóköréből és máris rengeteget zuhanhat a forgalom. Ha ezzel szemben a webshop egyedi tartalommal indult volna, akkor teljesen máshogy alakul a helyzet.

A megoldás tehát mindenképpen az, ha webshopod egyedi tartalommal rendelkezik. Egy közepes, 1000 termék forgalmazó webshop esetében ez nem is olyan nagyon ijesztő munka. Érdemes lehet akár a TOP 100 terméket kiválasztani, amelyek ilyen szempontból prioritást élveznek, és legyártani hozzájuk az egyedi leírásokat.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here