A Google elmondta, hogy hogyan kezeld a Webshop dupla tartalmakat!

0
515
A Google elmondta, hogy hogyan kezeld a Webshop dupla tartalmakat!
A Google elmondta, hogy hogyan kezeld a Webshop dupla tartalmakat!

Ha webshopot indítasz célszerű nem duplikált tartalommal feltölteni, és saját termékleírásokat készíteni. Ez azonban csak a jéghegy csúcsa, sokkal több dologra van szükség ahhoz, hogy nyerő légy!

Egy angol SEO cég, a Web Promo egy igazán érdekes hangout beszélgetést szervezett a Google-lel, amelyen rengeteg hasznos infót megosztott a cég a webáruházak keresőoptimalizálásával kapcsolatban.

Arról már mi is írtunk korábban, hogy nem célszerű a forgalmazó vagy a gyártó termékleírásait egy az egyben átvenni. Tény, hogy ez a könnyebb megoldás, ugyanakkor nem túl hatékony, sőt akár büntetést is kiszabhat a Google.

Igaz a Web Promo által szervezett hangout erre némiképp rácáfol. Andrey Lipatsev, a Google egyik vezető mérnöke szerint az csak egy dolog, ha egyedi termékleírásokkal rendelkezünk. Nem is rossz lépés, de több mindenre oda kell figyelni.

Ahhoz, hogy még jobb helyezéseket érj el, minden téren überelni kell a konkurenciát. Jobbnak, egyedibbnek kell lenned, plusz tartalmat kell biztosítanod és ha így teszel, akkor a Google szeretni fog.

Így hát Lipatsev szerint ahelyett, hogy a termékleírásokon gondolkozna az ember éjt nappallá téve, inkább azon kell agyalni, hogy mitől lesz jobb a webshop, mint más konkurens oldalak.

Amúgy is John Mueller nem régiben elárulta, hogy a duplikált tartalom önmagában nem is feltétlen égető probléma. Már ha az adott oldal a gyártótól átvett képeken, és leíráson túl egyéb hasznos kiegészítő információkat is tartalmaz.

Ergo nem az egész oldal ismétlődik, hanem csak egy elenyésző része, amellett pedig egyedi dolgok is akadnak. Kiegészítő tartalmak, kritikák, vásárolói vélemények, kérdések és válaszok, esetleg a terméket bemutató videók.

Ezek mind egyedi és a tartalom minőségét pozitív irányba befolyásoló megoldások lehetnek.

A hazai tapasztalatok mondjuk nem ezt mutatják. A legtöbb webshop a gyártó által közölt termékleírásokon túl semmi plusz infót nem tartalmaz, így pedig a duplikált tartalom semmiképpen sem nyerő.

Érdemes tehát kiegészítő infókkal ellátni az oldalakat és talán a termékleírás átalakítása sem ördögtől való, sőt az említett kiegészítő tartalom mellőzése esetén kifejezetten hasznosnak nevezhető.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here