Webshop SEO – Ez lesz a webáruház keresőoptimalizálás jövője?

0
160
Webshop SEO - Ez lesz a webáruház keresőoptimalizálás jövője?
Webshop SEO - Ez lesz a webáruház keresőoptimalizálás jövője?

A webshopok jövője keresőoptimalizálási szempontból egy igazán érdekes kérdés. Mindenképpen jó lenne belelátni abba, hogy mit hoz a jövő. A jó hír az, hogy erre van lehetőségünk.

Az pedig külön jó hír lehet, hogy nem arról van szó, hogy be kell fizetned a jósdába, ahol a kampó orrú asszonyság belenéz az üveggömbe, és megmondja mit hoz a jövő. De még csak nem is a délelőtti AsztroShow-ba kell betelefonálnod, a nevében is szerénytelen Zeuszhoz. Mindösszesen egy óvó pillantást kell vetnünk a külföldi, angolszász területekre.

A helyzet ugyanis az, hogy ott jó néhány Google fejlesztés már elérhető, a keresőóriás több plusz szolgáltatást nyújt, amelyek csak idővel gyűrűznek be Magyarországra. Ez pedig voltaképpen lehetőséget biztosít arra, hogy egy picit belelássunk a nagy Webshop SEO üveggömbbe és morfondírozunk azon, hogy mit is hoz a jövő.

A nagy márkák jönnek és győznek

A fontosabb kulcsszavakra a találati listák élén a nagy márkák oldalai jelennek meg. A tendencia itthon még kevésbé észlelhető, a tengerentúlon azonban teljes mértékben ez a helyzet. Levi, Macy vagy akár a Zappos. Nem csoda, erőteljes márkákról van szó, rengeteg linkkel, a kisebb webshopok számára pedig így nincs nagy lehetőség a húsos tálhoz kerülni. Ha itthon is érezhető lesz ez a hatás, akkor a webáruházaknak igazán komoly kihívással kell majd szembe nézniük.

Megoldás persze lesz, akár több is. A long tail találatok nyújthatnak vigaszt, de a márkaépítés is fontos lehet, aztán ott a közösségi média valamint az AdWords. A feladat viszont egészen összetettnek ígérkezik.

A long tail azonban nem lesz lejtmenet

Oké, a long tail tényleg megoldás lehet a nagy márkák elleni harcban. Ez az út viszont legalább annyira nehéznek ígérkezik, mint amit Cheryl Strayed teljesített a Vadonban. Itthon gombamód szaporodnak a kisebb webáruházak, így a long tail találatok elérése is nehezebb lesz.

Na meg a nagy márkák jó eséllyel ide is beszivárognak majd, hiszen komolyabb domainerővel rendelkeznek. Ezzel kapcsolatban van is egy nagyon érdekes cikk, amelyben egy SEO szakember írja le, hogy 16 világmárka miként is fogott össze, hogy a long tail találatok terén is ők legyenek a nyerők.

Nem a webshop a lényeg

Persze neked, mint tulajdonosnak a webshop a lényeg, a Google viszont nem feltétlen így áll a témához. A keresések során nem feltétlen a webshopok élveznek előnyt. Hogy mi van? Íme egy példa.

Ha mondjuk rákeresel egy jó könyv címére, akkor az első helyeken nem feltétlen egy webshop tűnik fel, ahol beszerezheted a könyvet, hanem egy vélemény, egy kritika a könyvről. A Google ugyanis egyre inkább képes elkülöníteni a vásárlói célú, és nem vásárlói célú kereséseket.

A webshopok így kisebb forgalomra számíthatnak. A blogok és rajongói oldalak viszont ezzel szemben nagyobb elérést produkálhatnak. A dolog persze kezelhető. A weboldalak esetében is érdemes lehet a blog cikkekre figyelmet fordítani, hiszen ezek előkelőbb helyen bukkanhatnak elő a találati listán.

Google Shopping

A Google Shopping kis hazánkban még nem él, külföldön viszont már megjelent. A Google arra törekszik, hogy a felhasználókat a találati listán tartsa, ne navigálja őket el onnét. Ezért alkották meg az azonnali válaszokat. Megjelenik a Google Shopping, a webshopok pedig lentebb csúsznak. Ráadásul a hangalapú keresések is egyre népszerűbbek, ezzel pedig a Google Shopping is további előnyökkel rendelkezik.

Jobb hagyni az egész webshop-osdit?

Ezek alapján joggal merülhet fel benned a kérdés, hogy akkor megéri-e vergődni a webshopokkal? A válasz egyértelműen igen. A fentebb említett dolgok inkább átfogó jellegűek, egy ízelítő, korántsem a teljes lista.

Itthon ráadásul az e-kereskedelemben rengeteg a piaci rés, a szabad terület, ezeket ráadásul ingyen lehet megszerezni. Tény, hogy egyre több a szereplő, de Magyarországon a folyamat még az elején jár, még a nagy lehetőségek időszakát éljük. Valóban több lesz a jövőben a kihívás, de a sikerhez vezető út nem fog eltűnni

Ráadásul Magyarországon egyre nagyobb szerepe van az internetnek, évről-évre többen vásárolnak a világhálón, így a webshopok előtt komoly jövő áll. A kihívások pedig azért vannak, hogy legyőzzük őket.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here