11 SEO tipp Gary Illyés vadonatúj DYK (Tudtad, hogy?) posztjaiból

0
267
11 SEO tipp Gary Illyés vadonatúj DYK (Tudtad, hogy?) posztjaiból
11 SEO tipp Gary Illyés vadonatúj DYK (Tudtad, hogy?) posztjaiból

Új Google SEO tippek érkeznek Gary Illyés-től. Az elmúlt napokban a Google szóvivője Twitter profiljában egy poszt sorozatot indított, amellyel a kezdő keresőoptimalizálóknak szeretne rövid, de annál hasznosabb tanácsokat adni.

Gary Illyés bejegyzéssorozatának címe DYK, azaz „Do you know?” lett, ami magyarul annyit jelenthet hogy „Tudtad, hogy?” frappánsan utalva a tartalomra.

A DYK posztjait érdemes nem csak a kezdőknek, hanem a keresőoptimalizálás szakértőinek is követni. Az itt található SEO tanácsok első kézből a Google szóvivőjétől származnak, így hitelesnek mondhatóak. Az már más kérdés, hogy ebben az esetben mennyire lehet majd hinni a Google-nek. – Nézzük egyesével az első Google SEO tanácsokat!

Büntetés a duplikált tartalomért

Az első „tudtad, hogy” tanács a duplikált tartalomért kapható SEO büntetésekről szólt.

Sok weboldalon könnyen létrejöhetnek duplikált tartalmak, legfőképp a webshopok esetében, vagy a tartalomkezelő rendszereknél mint a WordPress. Az első esetben a termék oldalak duplikálódnak, amikor hasonló jellemzővel rendelkező termékeket indexeltetünk ugyanolyan termékleírással. A második esetben a kategória, címke és a különféle archívum oldalak duplikálódnak.

Eddig úgy tudtuk, hogy az ilyen duplikációk miatt a minőségi algoritmusok visszasorolnak. Most Gary Illyés azt írta, hogy nincs ilyen büntető algoritmus. A negatív értékelést az eredményezheti, hogy a weboldal elhasználja a feltérképezési büdzsét (feltérképezési keret, amit kap az oldalunk különféle értékek alapján).

Attól függetlenül, hogy nincs dupla tartalomért büntető algoritmus az nem jelenti azt, hogy ezeket szabad engedélyezni. Továbbra is kerülendő weboldalunkon a duplikáció függetlenül attól, hogy algoritmus, vagy csak a feltérképezési büdzsé miatt fogunk rosszabbul szerepelni a találati listában.

Keresési eredmények a találati listában

A találati lista keresési eredményeiről szólt a következő „tudtad hogy” információ.

Sokan a mai napig a találati oldalon feltüntetett eredmények száma alapján határozzák meg, hogy egy adott kulcsszóra mekkora verseny van. Most kiderült, hogy ez téves megközelítés.

A találati listán megjelenő keresési eredmények száma egy durva becslés. Ez alapján nem lehet pontosan megmondani, hogy egy kulcsszóra milyen nehéz feljutni a Google első helyére.

Ezt az értéket régebben használták. Megnézték mennyi konkurens oldalt kell megelőzni, de ez alapján egy SEO projekt nehézsége nem ítélhető meg.

Weboldal átalakítás – URL csere

Következő tipp az URL cserével kapcsolatban jelent meg.

Általában egy weboldal átalakítása során szokott megváltozni a webhely URL szerkezete. Az átalakítást követően nem szabadna visszaesést tapasztalni a találati listán, de ha mégis bekövetkezik, akkor ezt a hiányzó meta információk hiányának tudhatjuk be.

Gary Illyés példaként a hreflang elemet és az extra noindex megjelölést hozta fel. Ha egy átalakítás után a helyezésben visszaesést tapasztalunk, akkor érdemes ezeknek az elemeknek a meglétét, vagy éppenséggel a hiányát vizsgálni.

Noindex és Robots egyidejű használata

A következő tipp a noindex tag és a robots.txt tiltások egyidejű használatáról szólt.

Számtalan esetben kell tartalmainkat letiltani a keresők elől. Ezt az indexelési tiltást megoldhatjuk noindex-el a weboldalon, valamint a robots.txt-ben is egy paranccsal.

Gary Illyés azt mondta, hogy ennek a tiltásnak nincs értelme mind a két helyen szerepelnie, mert ha a robots.txt-ben tiltunk egy oldal feltérképezést, akkor a Google nem is látogatja azt a bizonyos oldalt, így nem is olvassa el az adott oldalon található „noindex” információt.

Ebből a tippből is látszik, hogy a Google a robots.txt olvasásával kezdi a weboldal feltérképezését és ha ott tiltunk valamit, akkor már nincs értelme azt a weboldal egyes oldalain is megtenni.

Nem kell link a jó helyezéshez

A következő DYK posztban az szerepelt, hogy valójában egy jó helyezés megszerzéséhez nem kell link. Rand Fishkin írt erről egy cikket, hogy link nélkül is megszerezhető az a bizonyos jó helyezés. Gary Illyés ezt a cikket példaként hozta fel.

Valójában a Google is sokszor elmondja, hogy az egyik legfontosabb rangsorolási tényező a weboldalra mutató linkek minősége. A Google is a linkek alapján tudja feltérképezni a weboldalakat, ezek nélkül nem találná meg őket. Nem lehetne a webet bejárni az egymásra mutató linkek nélkül.

Igen, lehet jó helyezéseket elérni csupán tartalommal, de mennyi lehetőséget hagy ki az, aki csak a belső keresőoptimalizálásra építi a SEO stratégiát.

Frissítették a Minőségi Értékelőknek szóló ajánlásokat

Igaz, hogy nem látunk bele a Google algoritmusok működésébe ,viszont nagyon sok információt szerezhetünk arról, hogy milyen egy minőségi weboldal a Google szemében. Az egyik ilyen forrás a Minőségi Értékelőknek készült dokumentum, ami nyilvános és érdemes lapozgatni, ha magunknak is Google által elfogadott minőségű weboldalt akarunk. A dokumentum frissített verzióját itt tudjátok letölteni.

Feltérképezési prioritás SSL esetében

A következő információból azt tudtuk meg, hogy a Google duplikált tartalom feltérképezése esetén előnyben részesíti a HTTPS URL-eket a HTTP URL-ekkel szemben.

A Google már a 2017-es keresőoptimalizálás tippeknél javasolta a weboldalak titkosított csatornán való kommunikációját. Ez az irányvonal ebben a „tudtad hogy” posztban is megjelent.

Google Page Rank használata

A Google a Page Rank minősítési rendszerével emelkedett ki a többi kereső közül. Ezek az értékek sokáig publikusak voltak, de a Google az elmúlt években ezt már nem hozta nyilvánosságra.

Most megtudhattuk amit már régóta tudunk. 🙂 A Google 18 éve folyamatosan a napjainkig használja ezeket az értékeket. Sokan azt hitték, hogy ezek az értékek törlésre kerültek, amikor minden Page Rank mérő értéke nullázódott. Most megerősítették, vannak még mindig Page Rank értékek és használják is.

SEO Kulcsszavak súlyozva

Következő rövid posztban Gary Illyés további információkat árult el a SEO kulcsszavakról.

Elmondta, hogy a weboldalon használt szavak, kulcsszavak különféleképpen vannak súlyozva. Egy láblécben használt kulcsszó sokkal kevesebbet ér, mint a fő tartalomban lévő.

A kulcsszavak tekintetében is megfigyelhető, hogy a tartalomban szereplő szavakat is ugyanúgy súlyozza a Google, mint a weboldalon található linkeket. Tehát a cikked fő kulcsszava ezek alapján szerepeljen a fő tartalmi rész első felében.

Olvasd fel hangosan!

Gary Illyés egy meglepő információt adott amely arról szólt, hogy ha a tartalmadat hangosan felolvasva Te magad is természetellenesnek találod, akkor valószínűleg a találati listában is rosszabbul fog szerepelni.

Ez az információ arra utal, hogy egyre kifinomultabbak a Google algoritmusai. A kulcsszózsufolás és a természetellenes Google-nek írt szövegek már a múlté. A Google már használja a mesterséges intelligencia adta lehetőségeket, így a szöveg értelmezése is könnyebben megy most már nekik.

Elérhetetlen robots.txt – Nincs feltérképezés!

Újabb érdekes információt tudhattunk meg az új DYK posztból. A Google, mint már említettük fent, a robots.txt fájl olvasásával kezdi a weboldal feltérképezését. Ezt sejtettük eddig, de nem gondoltuk, hogy mennyire fontos ez a fájl a feltérképezés tekintetében.

Megtudtuk azt az információt is, hogy ha szerverhiba miatt a Google nem tudja olvasni a robots.txt fájlt, akkor az egész feltérképezés leáll, és nem fogja bejárni az adott weboldalt.

Gary Illyés új Twitter kezdeményezése a DYK, azaz „Do you know?” tartogatott pár érdekes új információt a keresőoptimalizálással kapcsolatban. A mostani javaslatok alapján az látszik, hogy előtérbe kerülnek a weboldalak technikai tényezői, valamint a minőségi tartalom. Érdemes ilyen téren átnézni a weboldalunkat, mert ahány Google információ érkezik, mind ebbe az irányba tereli a keresőoptimalizálást.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here