Gary Illés SEO tippeket osztott meg a 2017-es SMX konferencián

0
62
Gary Illés SEO tippeket osztott meg a 2017-es SMX konferencián.
Gary Illés SEO tippeket osztott meg a 2017-es SMX konferencián.

A legutóbb megrendezett SMX konferencián számos a Google-t érintő, igazán fontos változás került szóba. Gary Illés, a Google szóvivője a március eleji komoly hatású algoritmusfrissítésről beszélt, többek között a mobil indexelés is a téma részét képezte.

A márciusban rendezett SMX konferencián, amely a világ egyik, hanem a legnagyobb keresőmarketing konferenciája, a Google szóvivője is gyakorta megszólal, nem történt ez másként 2017-ben sem.

Gary Illés szavait ilyenkor a szakemberek szinte szó szerint isszák, és igyekeznek elcsípni minden egyes részletet és mondatot, hiszen a sorok között igazán fontos dolgokkal lehet találkozni. A legnagyobb érdeklődés, nem meglepő módon a Fred nevű algoritmust övezte – ezt a nevet kapta az az algoritmusfrissítés, amelyet március elején hajtottak végre és komoly változásokat okozott a webes felületeken.

Illés alapvetően nem volt beszédes ebben a témában, viszont azt azért közvetve, de elismerte, hogy valóban egy jelentős frissítésről van szó a Fred esetében. Viszont azt is hozzátette, hogy a vezetők döntésének értelmében részleteket nem közölhet az algoritmusfrissítéssel kapcsolatban. Annyit azonban elárult, hogy a Fred-del kapcsolatos válaszokat a Google súgóoldalán, a Webmestereknek szóló irányelvek között megtaláljuk.

Na most ha ebbe „belelapozunk”, akkor azért többnyire általános irányelvekkel találkozhatunk, amelyek azért nem számítanak hatalmas segítségnek. Igaz azért az alapelvek mellett, a minőségi irányelvek között említenek fontos dolgokat. Például, hogy a weboldalunk a felhasználóknak készüljön és szóljon, ne pedig a keresőknek. Illetve arra is felhívják a figyelmet, hogy a manipulációs technikák alkalmazása erősen kerülendő.

Fred tekintetben tehát sokkal okosabbak nem lettünk. A netes fórumokat böngészve azért azt szinte biztosan megállapíthatjuk, hogy a Fred egy meglehetősen összetett algoritmus, amely rengeteg szignált elemez együttesen.

Mobil indexelés

A Fred-del kapcsolatban ugyan nem sok újat tudtunk meg, ugyanakkor a mobil indexelés kapcsán Gary Illés már sokkal beszédesebb volt. Az eddig sem volt titok, hogy a Google a közeli jövőben szeretné bevezetni a mobil indexelést, aminek a lényege az, hogy a rangsorolás alapja a weboldalak esetében nem az asztali, hanem a mobilos verzió lenne.

Megijedni azonban nem kell, ettől Gary Illés is óva int. Tehát azoknak sincs oka a pánikra, akik reszponzív oldallal rendelkeznek. Fontos hozzátenni azt is, hogy a szakemberek jelenleg is dolgoznak a fejlesztésen, zajlanak a kísérletek, konkrét céldátumot pedig nem is határoztak meg. Nem hetekről, inkább hónapokról, akár negyedévekről beszélhetünk – fogalmazott Gary Illés.

A szakember megemlítette, hogy a rangsorolási szignálok, pontosabban azok hiánya okoz komoly kihívást. Kevesebb a tartalom és szűkösek a linkek, nem beszélve a metaadatokról, amelyekből szintén kevesebb van.

A találati lista elvileg eltérhet majd az asztali verziókétól, viszont szeretnék, ha annak minősége nem lenne rosszabb. Ehhez azonban új rangsorolási tényezőket kell találni, ezen dolgoznak jelenleg a munkacsoport tagjai.

A jövőben fontosabb lesz a sebesség

Izgalmas bejelentésként tarthatjuk számon azt, hogy a Google most először beszélt arról, hogy a jövőben a mobil indexelés során a sebesség is rangsorolási tényező lehet. Gary Illés egy új módszer fejlesztéséről beszélt, amely képes lesz a mobilos oldalak sebességét mérni. Ami az asztali verziók esetében működik, az ebben az esetben nem tekinthető már relevánsnak.

A szakember azt ígérte, hogy az indítás előtt természetesen a Google újabb részletekkel is szolgál majd, ám addig is megosztott néhány tippet, hogy mégis mire számíthatunk, készülhetünk.

Ezek alapján érdemes ellenőriznünk, hogy a mobil verzión megtalálható-e az a tartalom, amelyre helyezést akarunk elérni. A strukturált adatoknak szintén meg kell lenniük, ezt is érdemes ellenőrizni. Ezek mellett pedig a „rel” beállításokról sem szabad megfeledkeznie a webmestereknek. Utóbbi két esetre hamarosan részletekkel is szolgál a Google az ígéretek szerint.

Nem lesz minden mesterséges intelligencia alapú

Az SMX konferencián a mesterséges intelligencia jövőbeni használata is szóba került. Ez ügyben kiderült, hogy a kereső és a rangsorolási algoritmusokban nem lesz minden mesterséges intelligencia alapú. Ez esetben nagyon nehéz volna a hibakeresés.

Abban az esetben, ha a RankBrain hoz egy döntést, akkor nehéz lesz annak kideríteni a miértjét. A hagyományos algoritmusok esetében viszont ez nem probléma.” – fogalmaz Gary Illés, kiderült az is, hogy ezen a téren igazából nem sok fejlemény van. A témával foglalkozó részleg ugyanis jelenleg egy másik projekten dolgozik.

A duplikált tartalom

Említés szintjén a duplikált tartalmak témaköre is előkerült. Ez ugye alapvetően talán a webáruházak esetében érdekes dolog. Ezzel kapcsolatban a szóvivő ezt mondta:

A duplikált tartalom tulajdonképpen nem eredményez büntetést. A szignálokat viszont felhígítja, így olyan, mintha az ember lábon lőné magát.

A spam-ek értékelése

Szintén a webáruházak esetében érdekes probléma a spamek használata, ergo az oldalakon nem valós értékeléseket alkalmaznak egyes termékeknél. Gary Illés elmondta, hogy a Google ebben az esetben nem a weboldalakat figyeli, inkább a nagyobb mintázatokat. Ennél jobban mondjuk Illés nem ment bele a részletekbe, így kicsit homályos a dolog, de az biztos, hogy az algoritmus egyes oldalakat nem önmagában vizsgál.

A mély struktúra nem gond

Gary Illés arról is beszélt, hogy az önmagában nem jelent problémát, ha egy aloldal könyvtár a struktúrában mélyen helyezkedik el. Ez rangsorolási szempontból nem hátrány. Persze azt rögtön tegyük hozzá, hogy a belső linkek hiánya már mindenképpen annak számít.

Domain szignálok

A Google szóvivője azt is elmondta, hogy a cég igyekszik távol tartani magát a domain-szintű szignáloktól. Hozzátette, hogy a rangsorolási tényezők között nincs „domain authority” jellegű tényező. Ez csak url-hez köthető. Gary Illét hozzátette, hogy nem kell ragaszkodni a pontos kulcsszavas domainekhez. Ezzel önmagában mondjuk nincs is probléma, de amire az emberek használják, az már problémás.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here