A Google büntet a felugró ablakokért – Így kerülheted el a büntetést!

0
462
A Google büntet a felugró ablakokért is – Így kerülheted el a büntetést!
A Google büntet a felugró ablakokért is – Így kerülheted el a büntetést!

Még a 2016-os év végén jelent meg a hír, miszerint a Google új büntető algoritmust fog bevezetni. Azok a weboldalak kerülnek hátrányosabb helyzetbe, akik használnak felugró azaz popup ablakokat.

A Google hivatalosan is megerősítette, hogy mától azaz 2017. január 10-től büntetést kap minden olyan weboldal, ahol felugró ablakot észlelnek.

2016-os hírek a felugró ablak büntetésről

2016 augusztus és szeptember egyik vezető híre volt, hogy a Google bejelentette a legújabb büntető algoritmusát. Az algoritmus bevezetését azzal magyarázták, hogy egyre több felhasználó internetezik mobil telefonon, és habár már sok telefonon nagyítás nélkül is jól olvashatóak a weboldalak tartalmai mégis zavaróak lehetnek olyan elemek, amelyek ezeket a fő tartalmakat eltakarják. Ilyen estekben rendszerint a felhasználói élmény sérül. Az olvasók nehezebben férnek hozzá az értékes tartalomhoz.

A Google statisztikai adatokkal igazolta, hogy az olyan weboldalak amelyek ilyen felugró ablakokat használnak rosszabb felhasználói élményt nyújtanak és sok esetben a látogatók azonnal visszalépnek a kereső találati listájára. Állításuk szerint ezért kerül bevezetésre a felugró ablakokért büntető algoritmus 2017. január 10-től.

A Google felhívta a figyelmet arra is, hogy a rangsorolásért nem ez az egy algoritmus felelős. Több száz más tényező is befolyásolja a találati lista eredményeit. Olyan esetekben, amikor a további tényezők a felhasználói élményt, és felhasználói szándékot erősítik a weboldal érhet el jó helyezést egy-egy kulcsszóra.

Mit lehet tudni az új algoritmusról

Az új Google algoritmus 2017. január 10-től fut, és azokat az oldalakat bünteti amelyek olyan felugró ablakokat használnak amelyek eltakarják a fő tartalmi elemeket. Ezt a hírt a Google blogjában is hivatalosan megerősítette. Továbbiakban arról is írtak, hogy a büntetés leginkább a mobil találati listát fogja érinteni. Sokan még mindig nem tulajdonítanak nagy jelentőséget a mobil találati listának, de ez hiba.

A Google januártól a mobil találati lista felállításáért felelős algoritmusát tekinti elsődlegesnek így ezt nem lehet félvállról venni.

URL szintű, vagy teljes weboldal büntetés?

Gary Illyést még tavaly augusztusban faggatták egy Twitter beszélgetés alkalmával az új algoritmusról. A kérdés az volt, hogy a büntetés az oldalszintű vagy URL szintű lesz. Gary Illyés a Google szóvivője kijelentette, hogy az algoritmus nem az egész weboldalt érinti hanem URL léptékben olvassa és értékeli a weboldal egyes oldalait. – Tehát ha azt tapasztaljuk, hogy január 10-től egy-egy kulcsszóra, vagy aloldalra romlott a látogatószámunk, akkor elképzelhető hogy a felugró ablak algoritmus büntette a weboldalunkat.

Kilépési szándékra előugró ablakokért is büntet a Google?

2016 októberében John Mueller a Google szóvivője is beszélt erről az algoritmusról. Őt arról kérdezték, hogy a kilépési szándéknál felugró ablakokat használó weboldalakat hogyan érinti ez az algoritmus. – Idehaza leginkább ez a típusú felugró ablak a jellemző! – John Mueller nyilatkozata szerint, úgy néz ki jelen esetben ezeket az ablakokat a Google nem vizsgálja.

A Google azokat a felugró ablakokat vizsgálja csak amelyek a találati listán való kattintás és a tartalmi rész megjelenítése alatt jelenik meg – tehát a találati listáról érkező látogatók egyből a felugró ablakkal találkoznak és nem az értékes tartalommal. A Google már azt nem nézi, hogy ha megjelent a tartalom, utána milyen interakcióra milyen ablak nyílik meg. Kijelentésük szerint ez már csak rád és a felhasználókra tartozik.

Pontosan milyen felugró ablakokért büntet a Google?

A Google hivatalos blogbejegyzésében meg is neveztek pár olyan felugró ablak típust amiért már mától büntetést lehet kapni. Ilyenek azok a felugró ablakok amelyek nagy méretűek, méretüknél fogva kitakarják a teljes elsődleges tartalmat, függetlenül attól hogy mikor jelennek meg.

Példák a nem engedélyezett felugró ablakokra.
Példák a nem engedélyezett felugró ablakokra.

Mobil oldalak esetében jellemző olyan felugró ablakok, amelyek egy app letöltésére ösztönöznek, és ezt az olvasónak be kell zárni, hogy hozzáférjen a tartalomhoz.

Olyan felugró tartalmak, amelyek a gördítés feletti részen jelennek meg, és az elsődleges tartalmat lejjebb tolják a gördítés nélküli látható terület alá.

A blogok által népszerű felugró ablakokért is büntet a Google, amik akkor jelennek meg, ha az olvasók az elsődleges tartalmat lefelé görgetik.

Milyen felugró ablakokért nem büntet a Google?

Friss hírek szerint azokért a felugró ablakokért nem büntet a kereső, amelyeket törvényileg szabályoznak. Ilyen lehet a süti-szabályozás, amelyet már kötelező minden weboldalon használni. Azt még pontosan nem lehet tudni, hogy a kereső hogyan fogja ezeket a törvényileg szabályzott felugró ablakokat beazonosítani minden egyes országra vonatkozóan.

Engedélyezett felugró ablakok.
Engedélyezett felugró ablakok.

Idehaza nem jellemző, de külföldön egyre többet használt vallási jellegű felugró ablakokat sem bünteti a Google.

John Mueller nyilatkozatából már azt is tudjuk, hogy a kilépési szándéknál megnyíló ablakokat sem érinti az új algoritmus.

Továbbiakban a Google arra is felhívta a figyelmet, hogy azok a popup ablakok amelyek mérete nem zavaró, és nem takarják nagy részben az elsődleges tartalmat engedélyezettek.

Hazai viszonylatban mire számítsunk?

Hazai weboldalak esetében az új algoritmus olyan esetekben okozhat gondot, amikor reklámok takarják el a fő tartalmi elemeket, vagy esetleg olyan ablak nyílik meg amely Facebook lájkolásra buzdítja az olvasókat. Továbbiakban a lefele gördítésre megjelenő ablakok is számíthatnak negatív elbírálásra.

Hogyan vehetjük észre, ha büntetést kaptunk?

Figyelnünk kell a helyezés vagy látogatószám esést az egyes aloldalaink tekintetében. Méréseknél állítsuk be a találati lista típusát. A mobil-találati lista helyezéseit kell figyelemmel követni a következő pár napban.

A helyezésmozgást több eszközzel is vizsgálhatjuk. Ha komolyabb eszközt szeretnél használni akkor SEMrush eszköze a neked való, ha egyszerűbbet szeretnél, akkor pedig a SERP Lab eszközét használhatod. A nagyon egyszerű megoldásokhoz még meg kell említeni a Google Analytics szolgáltatását, amelyen könnyedén tudod követni a mobilról érkező látogatóforgalmat.

Ha igazán profi megoldást szeretnél a helyezésmozgás és látogatószám mérésre, csatlakozz a SEO Navigátorhoz, ott bemutatom a legjobb programokat amelyekkel folyamatosan, és professzionálisan tudod ezeket a mozgásokat mérni és észlelni a büntetéseket!

Összegzésül a cikk végére csak annyi, hogy ha használsz felugró ablakokat, akkor most pár napig ellenőrizd a Google-ből érkező forgalmat. Ha olyan felugró ablakod van, amilyenért biztos hogy büntet a kereső, már most távolítsd el.

Amennyiben kérdésed lenne tedd fel a bejegyzés alatt, szívesen válaszolok rá. Ha elakadnál és segítségre – tanácsadásra lenne szükséged itt tudok segíteni!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here