John Mueller: Már a Page Layout algoritmus is automatikusan fut!

0
105
John Mueller: Már a Page Layout algoritmus is automatikusan fut!
John Mueller: Már a Page Layout algoritmus is automatikusan fut!

Nem titok, hogy a Google az elmúlt időszakban jó néhány algoritmusát automata üzemmódra állította. Legutóbb a Page Layout algoritmussal is ez történt.

Hogy mi is az a Page Layout algoritmus? A Google azon algoritmusa, amelyik azért szabhat ki büntetést a weboldalakra, mert a hajtás feletti tartalomban túl sok reklám jelenik meg. Ergo a görgetés nélkül látható felületről beszélhetünk.

A Google ezt az algoritmust még annak idején 2012 januárjában futotta le elsőként. Erről az eseményről a hivatalos Google blogon is beszámoltak. Néhány hónap múlva, októberben érkezett a frissítés, majd 2014 januárjában megtörtént a harmadik ilyen alkalom is. Annak idején egyébként az első frissítés a keresési találatok mintegy 1 %-át érintette.

Túl sok hirdetés a weboldal hajtás feletti részében.
Túl sok hirdetés a weboldal hajtás feletti részében.

Abban biztosak lehetünk, hogy a Page Layout algoritmus 2014 januárjáig tehát manuálisan frissült. Ez a dolog azonban valamikor megváltozott. Pontosan nem derül ki, hogy mikor, ám az biztos, hogy egy ideje már automata algoritmusról van szó. Az ezzel kapcsolatos kérdést John Mueller, a Google szóvivője is megkapta, ilyen formában:

John, a Page Layout algoritmust manuálisan kell lefuttatni és úgy ellenőrzi a weboldalakat? Vagy valós időben fut és állandó? Tehát, ha fogod és leszeded a büntetést okozó hirdetéseket, akkor amint a Google újra indexeli és feldolgozza az oldalt, akkor az automatikusan helyreáll? Esetleg ezt manuálisan kell csinálni?

John Mueller a kérdésre úgy válaszolt, hogy a Page Layout algoritmus javarészt automatikus, viszont ettől függetlenül azért nem élő. A frissítések viszont automatikusak. Ergo, ha az ember eltávolítja a büntetéseket okozó hirdetéseket, akkor nem kell várni arra, hogy a Google manuálisan frissítsen.

Egy biztos. A Page Layout algoritmus néhány évvel ezelőtt még biztosan manuálisnak számított. Vagy legalábbis maradjunk annyiban, hogy a Google így tájékoztatta a közvéleményt. Most viszont már biztosan automatikusan frissülő algoritmusról van szó, hiszen ezt John Mueller is elismerte.

Ez SEO szempontból kifejezetten jó hírnek nevezhető. Igaz megjegyeznénk, hogy ettől függetlenül nem biztos, hogy érdemes az oldalunk renoméját kockára tenni azzal, hogy túlpumpáljuk hirdetésekkel. Egyrészt ezért a Google is megharagudhat ránk. Másrészt biztosak vagyunk benne, hogy a felhasználok részéről sem várható ezért díjeső.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here