SEO szakember – Hogyan bérelj tanácsadót?

//SEO szakember – Hogyan bérelj tanácsadót?
  • SEO szakember – Hogyan bérelj tanácsadót?

Tippek SEO szakember választáshoz. – Az előző hónapban a Google közzétett egy kifejezetten hasznos online marketing videót, amelyben néhány tanáccsal látják el a honlap tulajdonosokat, hogy miként is bízzák meg a SEO tanácsadót az optimalizálással. Remek tippeket kapunk!

Egy biztos, a most következő tanácsok a leghitelesebb és megbízhatóbb forrásból származnak. A keresőóriás ugyanis biztos, hogy a legjobb tippeket tudja adni azzal kapcsolatban, hogy miként is érdemes megbíznunk egy tanácsadót az oldalunk optimalizálásával.

Az online marketing ezen területe amúgy is nagyon érdekes szakterület, hiszen nincsenek hivatalos képzések, ráadásul egyértelműen meghatározott helyes útról sem beszélhetünk. Így aztán egy homályos foltra hasonlíthat az egész, amit azért lehet jól csinálni.

A februárban készült bő 10 perces videóban Maile Ohye ad tanácsokat, aki több mint 10 éve a cég alkalmazásában áll, rengeteg konferenciát tart keresőoptimalizálás témában, igazi szaktekintélynek számít a témában. A mostani cikkben a legfontosabb tanácsokat gyűjtöttük össze.

1. A keresőoptimalizálás nem varázslat!

Talán a legfontosabb alapszabály. Ez nem varázslat. Nem mágia, nincsenek gyors trükkök, amivel az élre lehet ugrani a rangsorban. Egy tanácsadó addig tudja segíteni az oldalad, amennyi potenciál abban van.

„Egy oldalban akkora a SEO potenciál, amilyen a weboldal vagy az üzlet minősége.”

Nagyon fontos mondat, amit gyakran az oldaltulajdonosok hajlamosak elfelejteni vagy egyszerűen csak nem figyelembe venni. Időlegesen lehet jó eredményeket elérni, viszont ha az oldalad minősége kifogásolható, akkor az elért helyezések hamar romlásnak indulhatnak. Maile azt is hozzáteszi, hogy a szakembernek ahhoz, hogy mérhető eredményt tudjon felmutatni 4-12 hónapra van szüksége.

Az optimalizálás tehát elsősorban idő.

2. A SEO szakember legyen összhangban a Google-vel!

A SEO szakembernek minden esetben a cég ajánlásaival összhangban kell végeznie tevékenységét.

Ezért fontos lehet az, hogy amikor felbérelünk egy szakembert, akkor kérjük meg rá, hogy előbb egy dokumentumban feltüntetve azonosítsa a problémákat, majd egy akciótervet is készítsen, amellyel a fennálló gondok orvosolhatóak. Ezzel akár az is elkerülhető, hogy felesleges módszereket alkalmazzanak vagy esetleg olyat, amit kifejezetten büntethet a keresőóriás. Maile a linkvásárlást is említi, ami azért érdekes dolog. Tény, hogy nem a legideálisabb, ám a kereső kevésbé tudja ellenőrizni, egy komoly versenyben pedig talán megkerülhetetlen módszer.

Mindazonáltal hatalmas igazság, hogy az optimalizálási tanácsadónak teljes összhangban kell lennie a Google irányelveivel.

3. Jó SEO = Jó felhasználói élmény

A jó SEO tanácsok egyértelműen jó felhasználói élményt eredményeznek.

Maile szerint a mobil-barát weboldalak, a jó navigáció vagy éppen a márkaépítés, online marketing, keresőoptimalizálás és felhasználói szempontból is elengedhetetlen.

Ha pedig esetleg már bejáratott márkád van, akkor is érdemes naprakésszé varázsolni az infrastruktúrát, hogy a fellépő változásokra gyorsan és agilisan tudj reagálni.

4. Egy jó keresőoptimalizálási tanácsadó elhivatott

A videóban elhangzottak szerint egy jó tanácsadót nem csak a helyezések és a rangsorolás érdekel, hanem a cégeddel is törődik.

Érdeklődik az iránt, hogy mitől egyedi a céged és mitől értékes a vásárlóid számára. Olyan szakembert érdemes hát választani, aki a saját céged iránt megfelelően elkötelezett.

Ha egy tanácsadó nem akarja egészében látni a cégedet és megismerni azt, akkor érdemes mást keresni, szól Maile tanácsa. Szerinte ugyanis elengedhetetlen, hogy valaki jó optimalizálást végezzen, ha nem érdeklik a céggel, a cég vásárlóival kapcsolatos dolgok.

5. Referenciák!

Mint talán minden másban, úgy a Google optimalizálás területén is fontosak lehetnek a referenciák – A mi referenciáinkat itt találod! -. Mielőtt kiválasztasz egy szakembert érdemes utána járni, hogy mik a korábbi ügyfelek tapasztalatai. Hogy dolgozott a szakember, milyen volt vele az együttműködés.

Nagyban megkönnyíti a munkát, ha a csapatod tagjaként tekintesz SEO szakemberre és szívesen dolgozol vele együtt, szívesen tanulsz tőle.

6. Kérj SEO Auditot!

Érdemes egy technikai és keresési  auditot is kérni. Ehhez ugyan hozzáférést kell adni a Search Console és Google Analytics fiókjaidhoz, de még nem kell változást végrehajtani.

Azok a SEO tanácsadók, akik megérik a pénzüket fontossági sorrendbe rendezik és világosan áttekinthetővé teszik a tennivalókat:

  • probléma felismerése
  • javasolt fejlesztés
  • a ráfordítás összege
  • becsült pozitív hatás a vállalkozás számára
  • terv arra, miként pontosítsák a változtatásokat vagy mi a teendő abban az esetben, ha nincs eredmény

Egy jól végrehajtott technikai auditnak pedig a következő dolgokat is érintenie kell a belső linkelést, az url paramétereket, a szerver problémákat és a válaszkódokat is.

Maile a videóban arra is hangsúlyt fordít, hogy ha a szakember duplikációs hibát tár fel, akkor figyeljünk arra, mond-e konkrét url címeket és felhívja-e a figyelmet arra, hogy ez nem hozz azonnali javulást, de hosszútávon fontos az oldal szempontjából ezen hibák kiszűrése.

A keresőoptimalizálási szakember a márkás és nem márkás kulcsszavakat is megvizsgálja. Előbbinél egy jó szakember arra törekszik, hogy az oldalad remek felhasználói élményt nyújtson és a vásárlók könnyen megtalálják azt, amire szükségük van. Utóbbi esetben pedig abban segít, hogy jobban megértsd az online versenyhelyzetet.

Maile ezenkívül más fontos dolgokat is megoszt, amelyek a kulcsszó-helyezés javítására szolgálnak. Ilyen lehet a régi tartalmak feljavítása és aktualizálása. A belső linkek fejlesztése vagy akár az adott téma felpörgetése, nem megfeledkezve a konkurencia elemzéséről. – A mi SEO szakember szolgáltatásunk részleteit itt találod! – Igyekeztük a saját szolgáltatásainkat is úgy összeállítani, hogy a Google javaslatainak is mindig megfeleljenek!

7. A sikeres SEO-hoz ügyfélre is szükség van

Maile tapasztalatai szerint az esetek túlnyomó többségében nem a SEO tanácsokkal van a baj, hanem azok végrehajtása nem stimmel. Egy SEO audit például csak, akkor hasznos, ha a cég egésze elköteleződött és a javaslatokat végre is hajtják. Ha nem ez történik, akkor talán SEO szekembert bérelni is felesleges.

A kérdés persze az, hogy Maile tanácsai működőképesek-e hazai viszonylat. Nos a helyzet az, hogy talán Magyarországon még akadnak lemaradások. Talán a cégek és az oldaltulajdonosok sem látják át, hogy mennyire fontos szakterületről van szó, így pedig kevés olyan cég van, amely hajlandó megfizetni a SEO tanácsadó szakértelmét és időráfordítását.

By |2017-09-29T19:09:04+00:002017. szeptember. 29.|Categories: Tudásbázis|0 Comments

About the Author:

Helló! Sipos Csaba vagyok! Tanácsadóként dolgozom a SIBA Tech!-nél. Keresőoptimalizálással foglalkozom 2006-óta. Szakterületem a WordPress optimalizálás és SEO elemzések. Ha segítségre lenne szükséged keress!

Leave A Comment